×Uygulama Logosu

Habokado - Akıllı Haber Özeti

Özetleri Okuyun ve Dinleyin

Bakan Bayraktar: Nadir Toprak Elementleri Alanında Yatırımlarımızı Sürdürüyoruz

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Türkiye'nin enerji dönüşümünde yenilenebilir enerjiden altyapıya ve nükleere birçok alanda 2035'e kadar büyük çaplı yatırım hedefleri bulunduğunu belirterek, "2035'e kadarki enerji dönüşüm haritamız kapsamındaki hedeflerimizi gerçekleştirmek için 200 milyar dolar seviyesinde yatırıma ihtiyacımız var." dedi. Bayraktar, bu yıl Türkiye'nin ev sahipliği yaptığı Birleşmiş Milletler İklim Değişikliği Çerçeve Sözleşmesi 31. Taraflar Konferansı (COP31) kapsamında eylem ajandasında açıkladığı "2035'e kadar yüzde 35 elektrifikasyon" hedefini hatırlatarak, "Elektrifikasyon, enerji stratejimizin merkezinde olacak. Türkiye'yi ulaşımdan binalara ve tarım sektörüne kadar elektriklendireceğiz. Ticari konutlar gibi bazı alanlarda bu anlamda önemli ilerleme kaydettik ama örneğin ulaştırmada elektrifikasyon oranı yüzde 1'in altında. Dolayısıyla gidecek uzun bir yolumuz var." diye konuştu. Bayraktar, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın Bakü'deki COP29 zirvesinde Türkiye'nin 2035'e kadar rüzgar ve güneş enerjisi kapasitesini 120 gigavata çıkaracağını söylediğini anımsatarak, Türkiye'nin yenilenebilir enerji ve altyapı yatırımlarına ilişkin şu bilgileri paylaştı: "2035'e kadar 120 gigavat rüzgar ve güneş enerjisi kapasitesine ulaşabilmemiz için her yıl bu kaynaklardan 8-10 gigavat devreye almamız gerekiyor. Toplam kapasite içinde 5 gigavat deniz üstü rüzgar enerjisi kapasitesini de kapsıyor. Bu yıl deniz üstü rüzgar enerjisinde ihale yapmayı hedefliyoruz. 2026, deniz üstü rüzgar enerjisi sektörümüz için bir dönüm noktası olacak. Ayrıca, karbon nötr hedefinin nükleer olmadan imkansız olduğunu düşünüyoruz. Halihazırda inşa halindeki 4,8 gigavat Akkuyu Nükleer Güç Santrali'ne ek olarak Sinop ve Trakya bölgesinde de planladığımız santraller ve 5 gigavat hedefimiz bulunan küçük modüler reaktörlerle 2050'ye kadar toplamda en az 20 gigavat nükleer enerji kapasitesine ulaşmayı hedefliyoruz. Bu kapsamda nükleerin elektrik üretimindeki payını da yüzde 15'e çıkarmayı amaçlıyoruz. Enerji dönüşüm planlarımız kapsamında iletim, dağıtım ve şebeke dahil olmak üzere 2035'e kadar 80 milyar dolar büyüklüğünde altyapı yatırımına ihtiyacımız olacak. Altyapı yatırımları olmadan 2035 elektrifikasyon hedefine ulaşmamız mümkün değil." Türkiye'nin kömürden elektrik üretimi konusunda adil bir dönüşüm gerçekleştirmek istediğini dile getiren Bayraktar, enerji dönüşümünde bir geçiş yakıtı olarak doğal gaza da ihtiyaç olduğunu söyledi. Bayraktar, Türkiye'nin kritik minerallerle ilgili projelerine ilişkin, "Enerji dönüşümünü gerçekleştirmek için kritik minerallere ihtiyaç oldukça fazla. Bu nedenle kritik mineraller ve nadir toprak elementleri alanında yatırımlarımızı sürdürüyoruz. 2020'de Beylikova'da dünyadaki en büyük nadir toprak elementi rezervlerinden birini keşfettik ve şu an bu sahaları geliştirme aşamasındayız. Özetle, 2035'e kadarki enerji dönüşüm haritamız kapsamındaki hedeflerimizi gerçekleştirmek için 200 milyar dolar seviyesinde yatırıma ihtiyacımız var." dedi. Dünyada sadece son 6-7 yılda bile birçok kriz yaşandığını anlatan Bayraktar, "Bu da gösteriyor ki kendimizi gelecekteki potansiyel zorluklara karşı hazırlamalıyız. Bu yüzden Türkiye daha fazla enterkonnekte ve çeşitli enerji projelerinin hayata geçirilmesini öneriyor. Daha çeşitli enerji tedariki ve taşıma sistemlerine ihtiyacımız var." diye konuştu.

Kaynak: Posta

24 Haziran 2026 15:13

Alıntıdır : Haber Kaynağı İçin Tıklayınız

Benzer Haberler

Bu habere çok benzer konularda diğer kaynaklardaki haberlere aşağıdan ulaşabilirsiniz.

Bakan Bayraktar: Elektrifikasyon, Enerji Stratejimizin Merkezinde Olacak

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Türkiye'nin enerji dönüşümünde yenilenebilir enerjiden altyapıya ve nükleere birçok alanda 2035'e kadar büyük çaplı yatırım hedefleri bulunduğunu belirterek, "2035'e kadarki enerji dönüşüm haritamız kapsamındaki hedeflerimizi gerçekleştirmek için 200 milyar dolar seviyesinde yatırıma ihtiyacımız var" dedi Bayraktar, bu yıl Türkiye'nin ev sahipliği yaptığı Birleşmiş Milletler İklim Değişikliği Çerçeve Sözleşmesi 31. Taraflar Konferansı (COP31) kapsamında eylem ajandasında açıkladığı "2035'e kadar yüzde 35 elektrifikasyon" hedefini hatırlatarak, "Elektrifikasyon, enerji stratejimizin merkezinde olacak. Türkiye'yi ulaşımdan binalara ve tarım sektörüne kadar elektriklendireceğiz. Ticari konutlar gibi bazı alanlarda bu anlamda önemli ilerleme kaydettik ama örneğin ulaştırmada elektrifikasyon oranı yüzde 1'in altında. Dolayısıyla gidecek uzun bir yolumuz var." diye konuştu. Bayraktar, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın Bakü'deki COP29 zirvesinde Türkiye'nin 2035'e kadar rüzgar ve güneş enerjisi kapasitesini 120 gigavata çıkaracağını söylediğini anımsatarak, Türkiye'nin yenilenebilir enerji ve altyapı yatırımlarına ilişkin şu bilgileri paylaştı: "2035'e kadar 120 gigavat rüzgar ve güneş enerjisi kapasitesine ulaşabilmemiz için her yıl bu kaynaklardan 8-10 gigavat devreye almamız gerekiyor. Toplam kapasite içinde 5 gigavat deniz üstü rüzgar enerjisi kapasitesini de kapsıyor. Bu yıl deniz üstü rüzgar enerjisinde ihale yapmayı hedefliyoruz. 2026, deniz üstü rüzgar enerjisi sektörümüz için bir dönüm noktası olacak. Ayrıca, karbon nötr hedefinin nükleer olmadan imkansız olduğunu düşünüyoruz. Halihazırda inşa halindeki 4,8 gigavat Akkuyu Nükleer Güç Santrali'ne ek olarak Sinop ve Trakya bölgesinde de planladığımız santraller ve 5 gigavat hedefimiz bulunan küçük modüler reaktörlerle 2050'ye kadar toplamda en az 20 gigavat nükleer enerji kapasitesine ulaşmayı hedefliyoruz. Bu kapsamda nükleerin elektrik üretimindeki payını da yüzde 15'e çıkarmayı amaçlıyoruz. Enerji dönüşüm planlarımız kapsamında iletim, dağıtım ve şebeke dahil olmak üzere 2035'e kadar 80 milyar dolar büyüklüğünde altyapı yatırımına ihtiyacımız olacak. Altyapı yatırımları olmadan 2035 elektrifikasyon hedefine ulaşmamız mümkün değil." Türkiye'nin kömürden elektrik üretimi konusunda adil bir dönüşüm gerçekleştirmek istediğini dile getiren Bayraktar, enerji dönüşümünde bir geçiş yakıtı olarak doğal gaza da ihtiyaç olduğunu söyledi. Bayraktar, Türkiye'nin kritik minerallerle ilgili projelerine ilişkin, "Enerji dönüşümünü gerçekleştirmek için kritik minerallere ihtiyaç oldukça fazla. Bu nedenle kritik mineraller ve nadir toprak elementleri alanında yatırımlarımızı sürdürüyoruz. 2020'de Beylikova'da dünyadaki en büyük nadir toprak elementi rezervlerinden birini keşfettik ve şu an bu sahaları geliştirme aşamasındayız. Özetle, 2035'e kadarki enerji dönüşüm haritamız kapsamındaki hedeflerimizi gerçekleştirmek için 200 milyar dolar seviyesinde yatırıma ihtiyacımız var." dedi.

24 Haziran 2026 16:31

Bakan Bayraktar, Londra'da Enerji Dönüşümünün Yol Haritasını Anlattı

Türkiye'nin 2053'e kadar karbon nötr ekonomiye ulaşmayı hedeflediğini vurgulayan Bayraktar, "Bu, önümüzdeki en büyük zorluk ve başarması en zor hedef." dedi. "Elektrifikasyon, enerji stratejimizin merkezinde olacak" Bayraktar, bu yıl Türkiye'nin ev sahipliği yaptığı Birleşmiş Milletler İklim Değişikliği Çerçeve Sözleşmesi 31. Taraflar Konferansı (COP31) kapsamında eylem ajandasında açıkladığı "2035'e kadar yüzde 35 elektrifikasyon" hedefini hatırlatarak, "Elektrifikasyon, enerji stratejimizin merkezinde olacak. Türkiye'yi ulaşımdan binalara ve tarım sektörüne kadar elektriklendireceğiz. Ticari konutlar gibi bazı alanlarda bu anlamda önemli ilerleme kaydettik ama örneğin ulaştırmada elektrifikasyon oranı yüzde 1'in altında. Dolayısıyla gidecek uzun bir yolumuz var." diye konuştu. Bayraktar, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın Bakü'deki COP29 zirvesinde Türkiye'nin 2035'e kadar rüzgar ve güneş enerjisi kapasitesini 120 gigavata çıkaracağını söylediğini anımsatarak, Türkiye'nin yenilenebilir enerji ve altyapı yatırımlarına ilişkin şu bilgileri paylaştı: "2035'e kadar 120 gigavat rüzgar ve güneş enerjisi kapasitesine ulaşabilmemiz için her yıl bu kaynaklardan 8-10 gigavat devreye almamız gerekiyor. Toplam kapasite içinde 5 gigavat deniz üstü rüzgar enerjisi kapasitesini de kapsıyor. Bu yıl deniz üstü rüzgar enerjisinde ihale yapmayı hedefliyoruz. 2026, deniz üstü rüzgar enerjisi sektörümüz için bir dönüm noktası olacak. Ayrıca, karbon nötr hedefinin nükleer olmadan imkansız olduğunu düşünüyoruz. Halihazırda inşa halindeki 4,8 gigavat Akkuyu Nükleer Güç Santrali'ne ek olarak Sinop ve Trakya bölgesinde de planladığımız santraller ve 5 gigavat hedefimiz bulunan küçük modüler reaktörlerle 2050'ye kadar toplamda en az 20 gigavat nükleer enerji kapasitesine ulaşmayı hedefliyoruz. Bu kapsamda nükleerin elektrik üretimindeki payını da yüzde 15'e çıkarmayı amaçlıyoruz. Enerji dönüşüm planlarımız kapsamında iletim, dağıtım ve şebeke dahil olmak üzere 2035'e kadar 80 milyar dolar büyüklüğünde altyapı yatırımına ihtiyacımız olacak. Altyapı yatırımları olmadan 2035 elektrifikasyon hedefine ulaşmamız mümkün değil." Türkiye'nin kömürden elektrik üretimi konusunda adil bir dönüşüm gerçekleştirmek istediğini dile getiren Bayraktar, enerji dönüşümünde bir geçiş yakıtı olarak doğal gaza da ihtiyaç olduğunu söyledi. Bayraktar, Türkiye'nin kritik minerallerle ilgili projelerine ilişkin, "Enerji dönüşümünü gerçekleştirmek için kritik minerallere ihtiyaç oldukça fazla. Bu nedenle kritik mineraller ve nadir toprak elementleri alanında yatırımlarımızı sürdürüyoruz. 2020'de Beylikova'da dünyadaki en büyük nadir toprak elementi rezervlerinden birini keşfettik ve şu an bu sahaları geliştirme aşamasındayız. Özetle, 2035'e kadarki enerji dönüşüm haritamız kapsamındaki hedeflerimizi gerçekleştirmek için 200 milyar dolar seviyesinde yatırıma ihtiyacımız var." dedi. Dünyada sadece son 6-7 yılda bile birçok kriz yaşandığını anlatan Bayraktar, "Bu da gösteriyor ki kendimizi gelecekteki potansiyel zorluklara karşı hazırlamalıyız. Bu yüzden Türkiye daha fazla enterkonnekte ve çeşitli enerji projelerinin hayata geçirilmesini öneriyor. Daha çeşitli enerji tedariki ve taşıma sistemlerine ihtiyacımız var." diye konuştu.

24 Haziran 2026 16:21

Bakan Bayraktar Açıkladı: Enerji Dönüşümünde 200 Milyar Dolarlık Hedef

Türkiye'nin 2053'e kadar karbon nötr ekonomiye ulaşmayı hedeflediğini vurgulayan Bayraktar, "Bu, önümüzdeki en büyük zorluk ve başarması en zor hedef" dedi. Bayraktar, bu yıl Türkiye'nin ev sahipliği yaptığı Birleşmiş Milletler İklim Değişikliği Çerçeve Sözleşmesi 31. Taraflar Konferansı (COP31) kapsamında eylem ajandasında açıkladığı "2035'e kadar yüzde 35 elektrifikasyon" hedefini hatırlatarak, "Elektrifikasyon, enerji stratejimizin merkezinde olacak. Türkiye'yi ulaşımdan binalara ve tarım sektörüne kadar elektriklendireceğiz. Ticari konutlar gibi bazı alanlarda bu anlamda önemli ilerleme kaydettik ama örneğin ulaştırmada elektrifikasyon oranı yüzde 1'in altında. Dolayısıyla gidecek uzun bir yolumuz var" diye konuştu. Bayraktar, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın Bakü'deki COP29 zirvesinde Türkiye'nin 2035'e kadar rüzgar ve güneş enerjisi kapasitesini 120 gigavata çıkaracağını söylediğini anımsatarak, Türkiye'nin yenilenebilir enerji ve altyapı yatırımlarına ilişkin şu bilgileri paylaştı: "2035'e kadar 120 gigavat rüzgar ve güneş enerjisi kapasitesine ulaşabilmemiz için her yıl bu kaynaklardan 8-10 gigavat devreye almamız gerekiyor. Toplam kapasite içinde 5 gigavat deniz üstü rüzgar enerjisi kapasitesini de kapsıyor. Bu yıl deniz üstü rüzgar enerjisinde ihale yapmayı hedefliyoruz. 2026, deniz üstü rüzgar enerjisi sektörümüz için bir dönüm noktası olacak. Ayrıca, karbon nötr hedefinin nükleer olmadan imkansız olduğunu düşünüyoruz. Halihazırda inşa halindeki 4,8 gigavat Akkuyu Nükleer Güç Santrali'ne ek olarak Sinop ve Trakya bölgesinde de planladığımız santraller ve 5 gigavat hedefimiz bulunan küçük modüler reaktörlerle 2050'ye kadar toplamda en az 20 gigavat nükleer enerji kapasitesine ulaşmayı hedefliyoruz. Bu kapsamda nükleerin elektrik üretimindeki payını da yüzde 15'e çıkarmayı amaçlıyoruz. Enerji dönüşüm planlarımız kapsamında iletim, dağıtım ve şebeke dahil olmak üzere 2035'e kadar 80 milyar dolar büyüklüğünde altyapı yatırımına ihtiyacımız olacak. Altyapı yatırımları olmadan 2035 elektrifikasyon hedefine ulaşmamız mümkün değil." Türkiye'nin kömürden elektrik üretimi konusunda adil bir dönüşüm gerçekleştirmek istediğini dile getiren Bayraktar, enerji dönüşümünde bir geçiş yakıtı olarak doğal gaza da ihtiyaç olduğunu söyledi. Bayraktar, Türkiye'nin kritik minerallerle ilgili projelerine ilişkin, "Enerji dönüşümünü gerçekleştirmek için kritik minerallere ihtiyaç oldukça fazla. Bu nedenle kritik mineraller ve nadir toprak elementleri alanında yatırımlarımızı sürdürüyoruz. 2020'de Beylikova'da dünyadaki en büyük nadir toprak elementi rezervlerinden birini keşfettik ve şu an bu sahaları geliştirme aşamasındayız. Özetle, 2035'e kadarki enerji dönüşüm haritamız kapsamındaki hedeflerimizi gerçekleştirmek için 200 milyar dolar seviyesinde yatırıma ihtiyacımız var" dedi. Dünyada sadece son 6-7 yılda bile birçok kriz yaşandığını anlatan Bayraktar, "Bu da gösteriyor ki kendimizi gelecekteki potansiyel zorluklara karşı hazırlamalıyız. Bu yüzden Türkiye daha fazla enterkonnekte ve çeşitli enerji projelerinin hayata geçirilmesini öneriyor. Daha çeşitli enerji tedariki ve taşıma sistemlerine ihtiyacımız var" diye konuştu.

24 Haziran 2026 14:57

Bakan Bayraktar: 2035'e Kadar 200 Milyar Dolarlık Enerji Dönüşümü Yatırımı Hedefliyoruz

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Londra'da düzenlenen Türkiye Enerji Dönüşümü Yatırım Forumu'nda yaptığı sunumda, Türkiye'nin enerji dönüşümü için hedeflediği yatırımlara değinerek, "Mevcutlar ve yakında duyacağınız yeni projeler çerçevesinde 200 milyar dolar hedefimiz var. Bu projeler için 2035'e kadar bu miktar gerekiyor" dedi. Akkuyu bölgesinde Rosatom ile toplam 4.8 gigavat kapasiteli 4 reaktör inşa ediliyor Karbon nötr bir yapıya ulaşması için dünyanın nükleer enerjiye ihtiyacının olduğunu belirten Bakan Bayraktar, "Şu anda Akkuyu bölgesinde Rosatom ile toplam 4.8 gigavat kapasiteli 4 reaktör inşa ediliyor. Bir diğer proje Sinop'ta olacak. Bir tane de Trakya bölgesinde olacak ve bunlar sayesinde 12 büyük konvansiyonel nükleer reaktörümüz olacak. Aynı zamanda, birçok şirketle SMR'lar yani küçük modüler reaktörler konusunda çok yakın bir şekilde çalışıyoruz. SMR'ların geleceği son derece parlak" diye konuştu. Bakan Bayraktar, "Bu üretim, bu yılın sonunda iki katına, 2028'de 4 katına çıkacak. Yani 2028'de 17 milyon hane kendi gazımızı kullanacak" ifadelerini kullandı. 200 milyar dolar hedefi Bütün bu projelerin somut adımlar olduğunu anlatan Bakan Bayraktar, "Mevcutlar ve yakında duyacağınız yeni projeler çerçevesinde 200 milyar dolar hedefimiz var. Bu projeler için 2035'e kadar bu miktar gerekiyor" şeklinde konuştu. Türkiye'nin bazı çözümler sunduğunu anlatan Bakan Bayraktar, "Türkiye olarak şuna inanıyoruz: bağlantılılık; gaz ve petrol altyapısı ve güç projeleri ne kadar artarsa, şu anda karşı karşıya kaldığımız zorlukları o kadar iyi aşabiliriz" dedi. Irak-Türkiye Petrol Boru Hattını Basra'ya kadar uzatmak istediklerini ifade eden Bakan Bayraktar, "Çünkü halihazırda 1.5 milyon varil kapasite burada yatıyor. Çok fazla yatırım yapmadan, küçük yatırımlarla 1-2 yıl içerisinde çok yetkin Türk inşaat şirketleri devreye girip bunu inşa edebilir ve 1.5 milyon varil kapasiteyi sağlayıp Ceyhan'a, Ceyhan'dan da Akdeniz piyasalarına bunu ulaştırabiliriz" ifadelerini kullandı.

24 Haziran 2026 15:01

Bayraktar'dan Enerji Dönüşümü Mesajı: Yeni Projelerle Yatırım Hedefi 200 Milyar Dolar

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Londra'da düzenlenen Türkiye Enerji Dönüşümü Yatırım Forumu'nda yaptığı sunumda, Türkiye'nin enerji dönüşümü için hedeflediği yatırımlara değinerek, "Mevcutlar ve yakında duyacağınız yeni projeler çerçevesinde 200 milyar dolar hedefimiz var. Bu projeler için 2035'e kadar bu miktar gerekiyor" dedi. Karbon nötr bir yapıya ulaşması için dünyanın nükleer enerjiye ihtiyacının olduğunu belirten Bakan Bayraktar, "Şu anda Akkuyu bölgesinde Rosatom ile toplam 4.8 gigavat kapasiteli 4 reaktör inşa ediliyor. Bir diğer proje Sinop'ta olacak. Bir tane de Trakya bölgesinde olacak ve bunlar sayesinde 12 büyük konvansiyonel nükleer reaktörümüz olacak. Aynı zamanda, birçok şirketle SMR'lar yani küçük modüler reaktörler konusunda çok yakın bir şekilde çalışıyoruz. SMR'ların geleceği son derece parlak" diye konuştu. Bakan Bayraktar, "Bu üretim, bu yılın sonunda iki katına, 2028'de 4 katına çıkacak. Yani 2028'de 17 milyon hane kendi gazımızı kullanacak" ifadelerini kullandı. Bütün bu projelerin somut adımlar olduğunu anlatan Bakan Bayraktar, "Mevcutlar ve yakında duyacağınız yeni projeler çerçevesinde 200 milyar dolar hedefimiz var. Bu projeler için 2035'e kadar bu miktar gerekiyor" şeklinde konuştu. Türkiye'nin bazı çözümler sunduğunu anlatan Bakan Bayraktar, "Türkiye olarak şuna inanıyoruz: bağlantılılık; gaz ve petrol altyapısı ve güç projeleri ne kadar artarsa, şu anda karşı karşıya kaldığımız zorlukları o kadar iyi aşabiliriz" dedi. Irak-Türkiye Petrol Boru Hattını Basra'ya kadar uzatmak istediklerini ifade eden Bakan Bayraktar, "Çünkü halihazırda 1.5 milyon varil kapasite burada yatıyor. Çok fazla yatırım yapmadan, küçük yatırımlarla 1-2 yıl içerisinde çok yetkin Türk inşaat şirketleri devreye girip bunu inşa edebilir ve 1.5 milyon varil kapasiteyi sağlayıp Ceyhan'a, Ceyhan'dan da Akdeniz piyasalarına bunu ulaştırabiliriz" ifadelerini kullandı.

24 Haziran 2026 15:56

Bakan Bayraktar, Londra'da Enerji Dönüşümünün Yol Haritasını Anlattı

Türkiye'nin enerji dönüşümü için 2035 yılına kadar 200 milyar dolarlık bir yatırım hedeflediklerini belirten Bakan Bayraktar, "Mevcutlar ve yakında duyacağınız yeni projeler çerçevesinde 200 milyar dolar hedefimiz var. Bu projeler için 2035'e kadar bu miktar gerekiyor" dedi. Karbon nötr bir yapıya ulaşılması için dünyanın nükleer enerjiye ihtiyacının olduğunu belirten Bakan Bayraktar, "Şu anda Akkuyu bölgesinde Rosatom ile toplam 4,8 gigavat kapasiteli 4 reaktör inşa ediliyor. Bir diğer proje Sinop'ta olacak. Bir tane de Trakya bölgesinde olacak ve bunlar sayesinde 12 büyük konvansiyonel nükleer reaktörümüz olacak. Aynı zamanda, birçok şirketle SMR'lar yani küçük modüler reaktörler konusunda çok yakın bir şekilde çalışıyoruz. SMR'ların geleceği son derece parlak" dedi. Bayraktar, "Bu üretim, bu yılın sonunda iki katına, 2028'de 4 katına çıkacak. Yani 2028'de 17 milyon hane kendi gazımızı kullanacak" ifadelerini kullandı. Kritik minerallerin de enerji dönüşümünün bir parçası olduğunu vurgulayan Bakan Bayraktar, "O elementler olmadan karbonsuzlaştırma hedefine ulaşmak neredeyse imkansız. Bu nedenle biz özellikle maden sektörüne, kritik minerallere çok ciddi yatırımlar yapıyoruz" dedi. Bayraktar, "Türkiye olarak şuna inanıyoruz: Bağlantılılık; gaz ve petrol altyapısı ve güç projeleri ne kadar artarsa, şu anda karşı karşıya kaldığımız zorlukları o kadar iyi aşabiliriz" dedi. Irak-Türkiye Petrol Boru Hattı'nı Basra'ya kadar uzatmak istediklerini ifade eden Bakan Bayraktar, sözlerini şöyle tamamladı: "Çünkü halihazırda 1,5 milyon varil kapasite burada yatıyor. Çok fazla yatırım yapmadan, küçük yatırımlarla 1-2 yıl içerisinde çok yetkin Türk inşaat şirketleri devreye girip bunu inşa edebilir ve 1,5 milyon varil kapasiteyi sağlayıp Ceyhan'a, Ceyhan'dan da Akdeniz piyasalarına bunu ulaştırabiliriz."

24 Haziran 2026 15:26

Bakan Bayraktar Enerji Dönüşümünün Yol Haritasını Anlattı! 'Hedef 200 Milyar Dolarlık Yatırım'

Karbon nötr bir yapıya ulaşması için dünyanın nükleer enerjiye ihtiyacının olduğunu belirten Bakan Bayraktar, "Şu anda Akkuyu bölgesinde Rosatom ile toplam 4.8 gigavat kapasiteli 4 reaktör inşa ediliyor. Bir diğer proje Sinop'ta olacak. Bir tane de Trakya bölgesinde olacak ve bunlar sayesinde 12 büyük konvansiyonel nükleer reaktörümüz olacak. Aynı zamanda, birçok şirketle SMR'lar yani küçük modüler reaktörler konusunda çok yakın bir şekilde çalışıyoruz. SMR'ların geleceği son derece parlak." dedi. Bakan Bayraktar, "Bu üretim, bu yılın sonunda iki katına, 2028'de 4 katına çıkacak. Yani 2028'de 17 milyon hane kendi gazımızı kullanacak." dedi. Kritik minerallerinden de enerji dönüşümünün bir parçası olduğunu vurgulayan Bakan Bayraktar, "O elementler olmadan karbonsuzlaştırma hedefine ulaşmak neredeyse imkansız. Bu nedenle biz özellikle maden sektörüne, kritik minerallere çok ciddi yatırımlar yapıyoruz." dedi. Bütün bu projelerin somut adımlar olduğunu anlatan Bakan Bayraktar, "Mevcutlar ve yakında duyacağınız yeni projeler çerçevesinde 200 milyar dolar hedefimiz var. Bu projeler için 2035'e kadar bu miktar gerekiyor." dedi. Türkiye'nin bazı çözümler sunduğunu anlatan Bakan Bayraktar, "Türkiye olarak şuna inanıyoruz: bağlantılılık; gaz ve petrol altyapısı ve güç projeleri ne kadar artarsa, şu anda karşı karşıya kaldığımız zorlukları o kadar iyi aşabiliriz." dedi. Irak-Türkiye Petrol Boru Hattını Basra'ya kadar uzatmak istediklerini ifade eden Bakan Bayraktar, "Çünkü halihazırda 1.5 milyon varil kapasite burada yatıyor. Çok fazla yatırım yapmadan, küçük yatırımlarla 1-2 yıl içerisinde çok yetkin Türk inşaat şirketleri devreye girip bunu inşa edebilir ve 1.5 milyon varil kapasiteyi sağlayıp Ceyhan'a, Ceyhan'dan da Akdeniz piyasalarına bunu ulaştırabiliriz." dedi.

24 Haziran 2026 16:22

Reklam Vermek İçin Tıklayınız

İşletmenizin potansiyeline ulaşmasına yardım etmek için buradayız. Lütfen tıklayarak iletişime geçiniz.

Enerjide Dev Yatırım: Bakan Bayraktar Duyurdu

Bayraktar, "200 milyon dolar seviyesinde yatırıma ihtiyacımız var" dedi. Türkiye'nin 2053'e kadar karbon nötr ekonomiye ulaşmayı hedeflediğini vurgulayan Bayraktar, "Bu, önümüzdeki en büyük zorluk ve başarması en zor hedef" dedi. Bayraktar, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın Bakü'deki COP29 zirvesinde Türkiye'nin 2035'e kadar rüzgar ve güneş enerjisi kapasitesini 120 gigavata çıkaracağını söylediğini anımsatarak, Türkiye'nin yenilenebilir enerji ve altyapı yatırımlarına ilişkin şu bilgileri paylaştı: "2035'e kadar 120 gigavat rüzgar ve güneş enerjisi kapasitesine ulaşabilmemiz için her yıl bu kaynaklardan 8-10 gigavat devreye almamız gerekiyor. Toplam kapasite içinde 5 gigavat deniz üstü rüzgar enerjisi kapasitesini de kapsıyor. Bu yıl deniz üstü rüzgar enerjisinde ihale yapmayı hedefliyoruz. 2026, deniz üstü rüzgar enerjisi sektörümüz için bir dönüm noktası olacak. Ayrıca, karbon nötr hedefinin nükleer olmadan imkansız olduğunu düşünüyoruz. Halihazırda inşa halindeki 4,8 gigavat Akkuyu Nükleer Güç Santrali'ne ek olarak Sinop ve Trakya bölgesinde de planladığımız santraller ve 5 gigavat hedefimiz bulunan küçük modüler reaktörlerle 2050'ye kadar toplamda en az 20 gigavat nükleer enerji kapasitesine ulaşmayı hedefliyoruz. Bu kapsamda nükleerin elektrik üretimindeki payını da yüzde 15'e çıkarmayı amaçlıyoruz. Enerji dönüşüm planlarımız kapsamında iletim, dağıtım ve şebeke dahil olmak üzere 2035'e kadar 80 milyar dolar büyüklüğünde altyapı yatırımına ihtiyacımız olacak. Altyapı yatırımları olmadan 2035 elektrifikasyon hedefine ulaşmamız mümkün değil." Türkiye'nin kömürden elektrik üretimi konusunda adil bir dönüşüm gerçekleştirmek istediğini dile getiren Bayraktar, enerji dönüşümünde bir geçiş yakıtı olarak doğal gaza da ihtiyaç olduğunu söyledi. 200 MİLYAR DOLARLIK YATIRIM BEKLENTİSİ Bayraktar, Türkiye'nin kritik minerallerle ilgili projelerine ilişkin, "Enerji dönüşümünü gerçekleştirmek için kritik minerallere ihtiyaç oldukça fazla. Bu nedenle kritik mineraller ve nadir toprak elementleri alanında yatırımlarımızı sürdürüyoruz. 2020'de Beylikova'da dünyadaki en büyük nadir toprak elementi rezervlerinden birini keşfettik ve şu an bu sahaları geliştirme aşamasındayız. Özetle, 2035'e kadarki enerji dönüşüm haritamız kapsamındaki hedeflerimizi gerçekleştirmek için 200 milyar dolar seviyesinde yatırıma ihtiyacımız var." dedi.

24 Haziran 2026 18:10

Enerjide Dev Yatırım Dönemi: Bakan Bayraktar Yol Haritası Açıkladı

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Türkiye'nin enerji dönüşüm hedeflerini Londra'da uluslararası yatırımcılara anlattı. Türkiye'nin 2053'e kadar karbon nötr ekonomiye ulaşmayı hedeflediğini vurgulayan Bayraktar, "Bu, önümüzdeki en büyük zorluk ve başarması en zor hedef" dedi. Bayraktar, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın Bakü'deki COP29 zirvesinde Türkiye'nin 2035'e kadar rüzgar ve güneş enerjisi kapasitesini 120 gigavata çıkaracağını söylediğini anımsatarak, Türkiye'nin yenilenebilir enerji ve altyapı yatırımlarına ilişkin şu bilgileri paylaştı: "2035'e kadar 120 gigavat rüzgar ve güneş enerjisi kapasitesine ulaşabilmemiz için her yıl bu kaynaklardan 8-10 gigavat devreye almamız gerekiyor. Toplam kapasite içinde 5 gigavat deniz üstü rüzgar enerjisi kapasitesini de kapsıyor. Bu yıl deniz üstü rüzgar enerjisinde ihale yapmayı hedefliyoruz. 2026, deniz üstü rüzgar enerjisi sektörümüz için bir dönüm noktası olacak. Ayrıca, karbon nötr hedefinin nükleer olmadan imkansız olduğunu düşünüyoruz. Halihazırda inşa halindeki 4,8 gigavat Akkuyu Nükleer Güç Santrali'ne ek olarak Sinop ve Trakya bölgesinde de planladığımız santraller ve 5 gigavat hedefimiz bulunan küçük modüler reaktörlerle 2050'ye kadar toplamda en az 20 gigavat nükleer enerji kapasitesine ulaşmayı hedefliyoruz. Bu kapsamda nükleerin elektrik üretimindeki payını da yüzde 15'e çıkarmayı amaçlıyoruz. Enerji dönüşüm planlarımız kapsamında iletim, dağıtım ve şebeke dahil olmak üzere 2035'e kadar 80 milyar dolar büyüklüğünde altyapı yatırımına ihtiyacımız olacak. Altyapı yatırımları olmadan 2035 elektrifikasyon hedefine ulaşmamız mümkün değil." Türkiye'nin kömürden elektrik üretimi konusunda adil bir dönüşüm gerçekleştirmek istediğini dile getiren Bayraktar, enerji dönüşümünde bir geçiş yakıtı olarak doğal gaza da ihtiyaç olduğunu söyledi. Bayraktar, Türkiye'nin kritik minerallerle ilgili projelerine ilişkin, "Enerji dönüşümünü gerçekleştirmek için kritik minerallere ihtiyaç oldukça fazla. Bu nedenle kritik mineraller ve nadir toprak elementleri alanında yatırımlarımızı sürdürüyoruz. 2020'de Beylikova'da dünyadaki en büyük nadir toprak elementi rezervlerinden birini keşfettik ve şu an bu sahaları geliştirme aşamasındayız. Özetle, 2035'e kadarki enerji dönüşüm haritamız kapsamındaki hedeflerimizi gerçekleştirmek için 200 milyar dolar seviyesinde yatırıma ihtiyacımız var." dedi.

24 Haziran 2026 17:31

Bakan Bayraktar Londra'da Paylaştı: İşte Türkiye'nin Enerji Geleceğini Değiştirecek 2035 Planı

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Türkiye'nin 2035 yılına kadar gerçekleştirmeyi planladığı 200 milyar dolarlık enerji dönüşümü vizyonunu Londra'daki dev yatırımcılara sundu. Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, uluslararası finans dünyasının kalbi Londra'da Türkiye'nin enerji dönüşümüne yön verecek tarihi stratejiyi paylaştı. Türkiye'nin ulaşımdan binalara, sanayiden tarıma kadar her alanda elektrik kullanımını yaygınlaştıracağını belirten Bayraktar, COP31 eylem ajandasında yer alan "2035'e kadar %35 elektrifikasyon" vizyonunu hatırlattı. Yeşil Enerjide Vites Yükseliyor: Rüzgar ve Güneşte 120 Gigavat Hedefi Türkiye'nin yenilenebilir enerjideki mevcut kurulu güç payının %62 gibi küresel ölçekte takdir toplayan bir seviyede olduğunu belirten Bayraktar, bu oranı 2035'e kadar %70'e çıkarmayı hedeflediklerini söyledi. Sürdürülebilir bir yeşil dönüşüm için nükleer enerjinin "olmazsa olmaz" olduğunu ifade eden Bayraktar, Türkiye'nin nükleer enerji yol haritasını da netleştirdi. Sakarya Gaz Sahası'nda günlük üretimin 9,5 million metreküpe ulaştığını ve şu an 4 milyon hanenin ihtiyacını karşıladığını ifade eden Bayraktar, bu rakamın yıl sonunda ikiye katlanacağını, 2028 yılında ise tam 4 katına çıkarak 17 milyon hanenin ihtiyacını yerli kaynaklardan karşılayacağını müjdeledi.

24 Haziran 2026 14:53

Türkiye'nin 200 Milyar Dolarlık Enerji Planı Dünyaya Sunuldu

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Londra'da uluslararası finans dünyasına Türkiye'nin 200 milyar dolarlık yeşil enerji vizyonunu ve 2035 yılı yol haritasını açıkladı. Üç Temel Sütun: Güvenlik, Bağımsızlık ve Net Sıfır Emisyon Türkiye'nin enerji stratejisinin sacayaklarını; arz güvenliğinin tahkimi, dışa bağımlılığın azaltılması ve 2053 yılına kadar karbon nötr bir ekonomiye geçiş olarak özetleyen Bakan Bayraktar, önümüzdeki 30 yıllık süreçte elektrik talebinin üç katına çıkabileceğine dikkat çekti. Türkiye'nin ev sahipliğini üstlendiği BM İklim Değişikliği Çerçeve Sözleşmesi 31. Taraflar Konferansı (COP31) eylem planına atıfta bulunan Bayraktar, "2035 yılına kadar %35 elektrifikasyon" hedefinin stratejinin merkezinde yer aldığını belirtti. Türkiye'nin elektrik kurulu gücünde yenilenebilir kaynakların payının %62 gibi gelişmiş bir seviyeye ulaştığını, 2035 hedeflerinin ise bu oranı %70'e taşımak olduğunu aktaran Bayraktar, temiz enerji yatırımlarına dair şu detayları paylaştı: Karbon nötr hedeflerine nükleer enerji olmadan ulaşmanın matematiksel olarak imkansız olduğunun altını çizen Bakan Bayraktar, nükleer alandaki yol haritasını da netleştirdi. İnşaatı süren 4,8 gigavatlık Akkuyu Nükleer Güç Santrali'ne ek olarak, Sinop ve Trakya bölgelerinde yeni santrallerin planlandığını belirten Bayraktar; küçük modüler reaktörlerin (SMR) de devreye girmesiyle 2050 yılına kadar en az 20 gigavatlık bir nükleer kapasite oluşturulacağını ve nükleerin toplam üretimdeki payının %15'e çıkarılacağını aktardı.

24 Haziran 2026 14:50

Bakan Bayraktar: Türkiye Nükleer Yapmak Zorunda

Toplantıya, Türkiye'nin Londra Büyükelçisi Osman Koray Ertaş ve Sıfır Atık Başkanı ve Birleşmiş Milletler (BM) İklim Değişikliği Çerçeve Sözleşmesi 31. Taraflar Konferansı (COP31) Yüksek Düzeyli İklim Şampiyonu Samed Ağırbaş da katıldı. Bu krizde özellikle enerji tedarikini Hürmüz Boğazı'ndan sağlayan Asya ülkelerinin farklı önlemler aldığını ve Türkiye dahil Avrupa ülkelerinin de vatandaşlarını artan fiyatlara karşı korumak için tedbirleri uygulamaya koyduğunu anlatan Bayraktar, "Enerji güvenliği her ülkenin olmazsa olmaz unsurlarından biri. Dünya çok hızlı şekilde elektrikleşmeye gidiyor. Bu yıl COP31 Başkanı Türkiye'nin ortaya koyduğu konulardan biri elektrifikasyon. Elektrik tüketimi önümüzdeki süreçte özellikle yapay zeka ve veri merkezleri, elektrikli araçlar ve soğutma kaynaklı artmaya devam edecek." diye konuştu. Bayraktar, cari açığın en baş sebeplerinden biri olan enerjide dışa bağımlılığı bitirmenin Türkiye için en önemli konu olduğunu vurgulayarak, "Üçüncü konumuz ise Türkiye'nin 2050'lerin başında karbon nötr bir ekonomi olması lazım. Bu ekonominin her alanında ezberleri bozan çok köklü bir değişim demek." dedi. Bayraktar, bu süreçte nükleer enerjinin de Türkiye için kritik olduğunu ifade ederek, "Türkiye nükleer yapmak zorunda, emisyon olmadan elektrik üretmenin yollarından biri bu." dedi. Bu kapsamda sıfır atık ve enerji verimliliğinin birlikte ele alındığını ifade eden Bayraktar, 2017'de başlatılan Sıfır Atık hareketinin de Türkiye'den çıkarak küresel çapta çok hızlı büyüyen bir marka haline geldiğini aktardı.

24 Haziran 2026 09:23

Enerji Altyapısına 80 Milyar Dolarlık Dev Yatırım Geliyor! Bakan Bayraktar Tarih Verdi

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, "Enerji dönüşümümüzün omurgasını oluşturacak daha dirençli ve modern bir şebeke için 2035'e kadar iletim ve dağıtım altyapımıza 80 milyar dolarlık dev bir yatırım planı yürütüyoruz" dedi. Bayraktar, 2035 yılına kadar enerji şebekelerinin güçlendirilmesi amacıyla toplam 80 milyar dolarlık yatırım planlandığını bildirdi. Bakan Bayraktar, paylaşımında şu ifadeleri kullandı: "Artan nüfusumuz ve hızla kalkınan sanayimizle büyüyen enerji talebimizi karşılarken tedarik güvenliğini sağlama, dışa bağımlılığı azaltma ve 2053 net sıfır emisyon hedefimize ulaşma yolunda hem ülkemizin hem de bölgemizin enerji arz güvenliğinin teminatı olmaya devam ediyoruz." Bayraktar ayrıca, bu yıl Türkiye'nin ilk deniz üstü (offshore) rüzgar enerjisi ihalesinin gerçekleştirilmesinin planlandığını duyurdu.

24 Haziran 2026 15:03

'Türkiye Nükleer Yapmak Zorunda!'

Bayraktar, artan elektrik talebi karşısında "Türkiye nükleer yapmak zorunda" ifadelerini kullanırken, 2050'lerin başında karbon nötr ekonomi hedefini vurguladı. Bayraktar, cari açığın en baş sebeplerinden biri olan enerjide dışa bağımlılığı bitirmenin Türkiye için en önemli konu olduğunu vurgulayarak, "Üçüncü konumuz ise Türkiye'nin 2050'lerin başında karbon nötr bir ekonomi olması lazım. Bu ekonominin her alanında ezberleri bozan çok köklü bir değişim demek." dedi. Bu kapsamda sıfır atık ve enerji verimliliğinin birlikte ele alındığını ifade eden Bayraktar, 2017'de başlatılan Sıfır Atık hareketinin de Türkiye'den çıkarak küresel çapta çok hızlı büyüyen bir marka haline geldiğini aktardı.

24 Haziran 2026 10:29

İletişim Formu

captcha

Kişisel verilerinizi işlemekte ve kanunlarda öngörülen teknik ve idari tedbirleri alarak bu verilerinizin korunması için elimizden gelen çabayı göstermekteyiz. İşlenen kişisel verilerinize ilişkin bilgilere aydınlatma metnini ziyaret ederek ulaşabilirsiniz.

Değerlendirme için işlemin sonucunu girin:

captcha