
Kabulde, Dışişleri Bakanı Hakan Fidan, Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanı Burhanettin Duran ile Cumhurbaşkanı Dış Politika ve Güvenlik Başdanışmanı Akif Çağatay Kılıç da hazır bulundu.
Kaynak: Hürriyet
01 Temmuz 2026 16:36
Alıntıdır : Haber Kaynağı İçin Tıklayınız
Bu habere çok benzer konularda diğer kaynaklardaki haberlere aşağıdan ulaşabilirsiniz.

Bakan Fidan: Nato Zirvesi'nin Türkiye'de Yapılıyor Olması Türkiye'nin Stratejik Önemini Bir Kez Daha Ortaya Koyuyor
Kırgızistan'ın Birleşmiş Milletler (BM) Güvenlik Konseyinin 2027-2028 geçici üyeliğine seçilmiş olmasından dolayı tebriklerini ileten Fidan, bu olayı Kırgızistan için tarihi bir başarı ve zafer olarak nitelendirdi. Fidan, iki ülke dışişleri bakanlıkları arasında 2027-2028 dönemi için işbirliği programı imzalandığını duyurarak, "Aramızdaki işbirliği daha planlı, programlı, yapısal bir şekilde gitmeli. Bunu her düzeyde gündeme getiriyoruz." değerlendirmesinde bulundu. Fidan, görüşmesinde, herkesin ortak meselesi olan, başta Filistin meselesi olmak üzere, Gazze, Lübnan, Suriye konularının teker teker ele alındığını belirterek, "(İsrail Başbakanı Binyamin) Netanyahu'nun yayılmacı politikası bölgede kaosu, istikrarsızlığı, savaşı, gözyaşını, yıkımı ve soykırımı destekleyen bir politika. Bu planın, bu politikanın durdurulması için uluslararası toplum olarak neler yapabiliriz, hangi tedbirler alınabilir, ne türden bir eylem planı ortaya konur… Bildiğiniz gibi, Türkiye olarak bütün uluslararası muhataplarımızla, ortaklarımızla konuyu ele alıyoruz." değerlendirmesinde bulundu. Dün Ankara'da Avrupa Birliği (AB) yetkilileriyle bir araya gelmesi ve Türkiye-AB ilişkilerinin seyrine ilişkin soruya yanıt olarak Fidan, "Türkiye'nin AB'ye tam üyeliği stratejik hedeflerimizden biri. Bu konuda da Cumhurbaşkanımızın en başından itibaren güçlü bir iradesi var, vizyonu var." ifadelerini kullandı. Fidan, özellikle ekonomi, ticaret, göç, güvenlik, bilim, araştırma, teknoloji dahil birçok alanda Türkiye-AB yüksek düzeyli diyalog toplantılarının yeniden başlatıldığını, Avrupa Yatırım Bankası'nın Türkiye'deki faaliyetlerini kısmen tekrar başlattığını belirterek, "Tek Avrupa Ödeme Alanı dediğimiz SEPA'ya Türkiye'nin ilgisi var. Bu konudaki ilgili finansal teknik birimler çalışıyorlar." dedi. "AB Türkiye'nin bağlantısallıkta oynayabileceği rolü görüyor" vurgusu Bakan Fidan, dün AB Komisyonu Başkan Yardımcısı ve Dış İlişkiler ve Güvenlik Politikası Yüksek Temsilcisi Kaja Kallas, AB Komisyonunun Genişlemeden Sorumlu Üyesi Marta Kos ile İçişleri ve Göçten Sorumlu Üyesi Magnus Brunner ile yaptığı görüşmelerde bu alanlara ilaveten dış politika, bağlantısallık, enerji, ulaştırma, ticaret, göç ve vize konuları gibi birçok konuyu ele aldıklarını ve güncel konuları gözden geçirdiklerini ifade etti. Bakan Fidan, "Bağlantısallık konusunda AB Türkiye'nin hem ortaya koyduğu ulaştırma altyapısının önemli faydasını çok iyi değerlendiriyor, hem de coğrafi olarak Türkiye'nin bağlantısallıkta oynayabileceği rolü görüyor. Hem de Türkiye'deki liderliğin bu konudaki vizyonunu ve kapasitesini de çok iyi değerlendiriyor." ifadelerini kullandı. NATO Zirvesi Fidan, Türkiye'nin 2004'teki zirvenin ardından 22 yıl sonra tekrardan NATO Zirvesi'ne ev sahipliği yapacağına değindi. Fidan, "NATO 3.0" olarak tanımlanan, yeni küresel şartlara uygun NATO anlayışına ilişkin bakış açılarının gündeme getirileceğinden bahsederek, "Avrupa caydırıcılığının" giderek daha çok gündeme geldiğine dikkati çekti. "Türkiye'nin aracılık gayretlerini her zaman destekliyoruz" Ziyaretin iki ülke ilişkilerine büyük katkı sağlayacağına inandığını belirten Kulubayev, sözlerine şöyle devam etti: "Bugünkü ziyaretimin ve var olan mutabakatların Kırgızistan ile Türkiye arasındaki kapsamlı stratejik ortaklığın daha da gelişmesine yeni bir ivme kazandıracağına, kardeş halklarımızın arasındaki dostluğu, karşılıklı güveni ve anlayışı daha da pekiştireceğine yürekten inanıyorum. Türkiye'deki reformları ve Türkiye'nin aracılık gayretlerini her zaman destekliyoruz. Bölgedeki barışın sağlanmasında, krizlerin çözülmesinde Türkiye Cumhuriyeti'nin aracılık yapması en önemli rolü üstlenmektedir. Bu çalışmalarda Sayın Recep Tayyip Erdoğan'a ve Hakan Fidan Beyefendi'ye başarılar dilerim." Kulubayev, gösterilen misafirperverlikten duyduğu memnuniyeti dile getirerek, "Sayın kardeşim Hakan Fidan Beyefendi, size misafirperverliğiniz için bir kere daha teşekkür ediyorum. Kardeş Türkiye halkına yürekten büyüme ve gelişme diliyorum. Dostum Hakan Fidan'ı Kırgız Cumhuriyeti'ne resmi ziyaret gerçekleştirmesi için davet ediyorum." dedi. "Orta Koridor ve demir yolu projeleri en önemli önceliğimiz" Bölgesel ulaştırma projelerinin stratejik önemine dikkati çeken Kulubayev, şunları kaydetti: "Bizim için Orta Koridor en önemli istikametlerden biridir. Bu doğrultuda, Çin-Kırgızistan-Özbekistan demir yolunun inşa edilmesiyle gelecekte Orta Koridor'a bağlantı kurulmasını hedefliyoruz. Bu hat üzerinden Türkiye vasıtasıyla Avrupa ve Arap ülkelerine açılma niyetimizi görüşmede dile getirdik. Bunun yanı sıra bugünkü toplantının pratik bir sonucu olarak, Dışişleri Bakanlıkları düzeyinde Kırgızistan'ın (BM Güvenlik Konseyi) 2027-2028 dönemi geçici üyeliği konusunu da ele aldık." Görüşmede bölgesel ve küresel güvenlik konularının da detaylı şekilde istişare edildiğini aktaran Kulubayev, "Küresel ve bölgesel güvenliğin sağlanması noktasında hemfikiriz. Dünyadaki çatışmaların barış, diyalog ve diplomasi yoluyla çözülmesi gerektiği konusunda hemfikiriz. Uluslararası hukuk kuralları çerçevesinde, sorunların diplomasiyle çözüme kavuşturulması hususunda mutabık kaldık." değerlendirmesinde bulundu. Kulubayev, Kırgızistan'ın uluslararası arenadaki bu tarihi adımına ilişkin şu ifadeleri kullandı: "Hepinizin bildiği gibi Kırgız Cumhuriyeti, Birleşmiş Milletler (BM) Güvenlik Konseyinin 2027-2028 dönemi geçici üyeliğine seçilerek tarihi bir başarı elde etmiştir. Güvenlik Konseyi üyesi olarak Kırgızistan, farklı görüş ve çıkarlar arasında köprü kurabilen yapıcı bir ülke olmayı hedeflemektedir. Çatışma yerine diyaloğu, işbirliğini ve diplomasiyi önceleyen bir yaklaşımı benimsiyoruz." Kırgızistan'ın uluslararası barış ve güvenliğin korunmasında merkezi rol üstlenen BM'nin etkinliğinin güçlendirilmesine somut katkı sağlamaya kararlı olduğunun altını çizen Kulubayev, ülkesinin uluslararası toplumun sorumlu ve aktif bir üyesi olarak karşılıklı anlayışın, güvenin ve uzlaşı kültürünün geliştirilmesi için çalışmaya devam edeceğini belirtti.
01 Temmuz 2026 16:13

Dışişleri Bakanı Hakan Fidan'dan Netanyahu'ya Sert Tepki: "Yayılmacı Politikası Soykırımı Destekliyor"
Kırgızistan'ın Birleşmiş Milletler (BM) Güvenlik Konseyinin 2027-2028 geçici üyeliğine seçilmiş olmasından dolayı tebriklerini ileten Fidan, bu olayı Kırgızistan için tarihi bir başarı ve zafer olarak nitelendirdi. Fidan, iki ülke dışişleri bakanlıkları arasında 2027-2028 dönemi için işbirliği programı imzalandığını duyurarak, "Aramızdaki işbirliği daha planlı, programlı, yapısal bir şekilde gitmeli. Bunu her düzeyde gündeme getiriyoruz." değerlendirmesinde bulundu. Fidan, Türk Devletleri Teşkilatı'nı (TDT), Türk dünyasının ortak iradesinin mücessem bir hali olarak nitelendirerek, sözlerini şöyle sürdürdü: "Bu teşkilatın, bu birlikteliğin modern zamanlarda daha kurumsal şekilde, daha etkin olarak bütün alanlarda kapsayıcı bir faaliyet göstermesi liderlerimizin ortak iradesidir. Bu konuda tabii bizlere, bürokrasiye, sivil toplum örgütlerine ve iş dünyasına düşen çok görev var. Herkes bu konuda elinden geleni yapmaya çalışıyor. Diğer taraftan biliyorsunuz, her yıl düzenlenen zirve var. Bu sene zirveyi Cumhurbaşkanı'mızın ev sahipliğinde inşallah Ankara'da yapacağız." Fidan, mevkidaşı ile görüşmesinde, Türk dünyasının ayrılmaz bir parçası olan Kıbrıs Türklerine yönelik haksız tecridin kaldırılması hususundaki çabaların ele alındığını belirterek, başta Ukrayna olmak üzere küresel ve bölgesel meselelerin görüşüldüğünü aktardı. Rusya-Ukrayna Savaşı'nın devam ettiğini, savaşın etkilerinin daha da tehlikeli bir şekilde yayılma riski taşıdığının ele alındığını söyleyen Fidan, şunları kaydetti: "İki ülke olarak buna nasıl bakıyoruz, değerlendirmelerimiz nelerdir? Benim en son Rusya ziyaretinde elde ettiğim izlenimler, arkadaşlarımızın yaptığı temaslar… Bu konularda görüş alışverişinde bulunduk. Amacımız ve isteğimiz odur ki, bir an önce savaşın durması ve kapsamlı barış görüşmesi için görüşmelerin başlaması ve bu konuda hemfikiriz." Öte yandan, İran konusunda ABD ile varılan mutabakat konusunda ortak memnuniyetin dile getirildiğini söyleyen Fidan, "Kendilerinin de İran'la ilgili özel ilişkileri var. O konuda takip ettikleri politikalar var. Orta Asya'ya açılan bir coğrafyası var İran'ın. Bu bakımdan Orta Asya'ya sınır olduğu için İran politikaları Türk devletlerini de yakından ilgilendirmekte." dedi. Dün Ankara'da Avrupa Birliği (AB) yetkilileriyle bir araya gelmesi ve Türkiye-AB ilişkilerinin seyrine ilişkin soruya yanıt olarak Fidan, "Türkiye'nin AB'ye tam üyeliği stratejik hedeflerimizden biri. Bu konuda da Cumhurbaşkanımızın en başından itibaren güçlü bir iradesi var, vizyonu var." ifadelerini kullandı. Bakan Fidan, "Bağlantısallık konusunda AB Türkiye'nin hem ortaya koyduğu ulaştırma altyapısının önemli faydasını çok iyi değerlendiriyor, hem de coğrafi olarak Türkiye'nin bağlantısallıkta oynayabileceği rolü görüyor. Hem de Türkiye'deki liderliğin bu konudaki vizyonunu ve kapasitesini de çok iyi değerlendiriyor." ifadelerini kullandı. Öte yandan Gümrük Birliği güncellenmesi konusunda da her iki tarafta yoğun istek olduğunu belirten Fidan, "Ama Kıbrıs Rum kesiminin bu konuda belli bir blokajı olmasından dolayı istenilen hızla adımlar atılamıyor. Avrupa Birliği'nde belli kararların üye ülkelerin katılımıyla alınması gerekiyor. Hepsinde ortak karar, ortaklaşmaya ihtiyaç yok. Oy çokluğuyla da olabiliyor. Ama üye bir yerde kendi istediği olmazsa başka bir yerde diğer üyelerin istediğini tıkıyor. Karşılıklı böyle birbirlerini tehdit ettikleri için belli konular bir yere götürmekte zorlanılıyor. Ama gördüğümüz şu, AB'nin kahir ekseriyeti Gümrük Birliğinin güncellenmesinden yana." diye konuştu. Fidan, göç ve vize konularının da önemli olduğunu, Türkiye'nin Avrupa ile entegrasyonu arttıkça özellikle iş dünyası, öğrenciler, sanat dünyası ve turizm amaçlı gidiş gelişlerin arttığına işaret ederek, şunları aktardı: "Bu konuda Türkiye'den talep var. Onlar kendilerince ellerinden geleni yaptıklarını düşünüyorlar ama biz bu konuda daha da ileri işbirliğinin olmasını düşünüyoruz. Atılması gereken adımlar var. Onlar geçen yıl aşamalı vize kolaylaştırılması getirdiler. Cascade dedikleri. Bunu daha da ileri taşımak gerekiyor. Diğer taraftan vize serbestisi anlaşmasının yapılması için de belli şartların hayata geçmesi gerekiyor. O konudaki programları da birbirimizle paylaştık." Fidan, "Bizim AB ile olan ilişkilerimizin kurumsal manada daha da ileri gitmesi, daha planlı, programlı ve somut çıktılar üreten bir yapıda olması beklentimiz. Bütün bakanlıklarımız, kurumlarımız açıkçası bu yönde Cumhurbaşkanımız tarafından talimatlandırılmışlardır." ifadelerini kullandı. Fidan, Türkiye'nin 2004'teki zirvenin ardından 22 yıl sonra tekrardan NATO Zirvesi'ne ev sahipliği yapacağına değindi. Fidan, "NATO 3.0" olarak tanımlanan, yeni küresel şartlara uygun NATO anlayışına ilişkin bakış açılarının gündeme getirileceğinden bahsederek, "Avrupa caydırıcılığının" giderek daha çok gündeme geldiğine dikkati çekti. Fidan, "Bunun Türkiye'de yapılıyor olması Türkiye'nin stratejik önemini, NATO içindeki rolünü de bir kez daha ortaya koyuyor, pekiştiriyor. Bu da gerçekten devletimiz adına, milletimiz adına gurur verici bir husus." diye konuştu.
01 Temmuz 2026 18:14

Dışişleri Bakanı Hakan Fidan: Gümrük Birliği'nin Güncellenmesinde Kıbrıs Rum Kesiminin Blokajı Var
Google'da tercih edilen kaynak olarak ekleyin 'ARAMIZDAKİ İŞ BİRLİĞİ DAHA PLANLI, PROGRAMLI GİTMELİ' Cumhurbaşkanlarının ortak iradeleri sayesinde Kırgızistan'la iş birliğinin istikrarlı bir şekilde güçlendiğini vurgulayan Bakan Fidan, "Bugünkü görüşmelerimizde de liderlerimizin Yüksek Düzeyli Stratejik İş Birliği Konseyi'nin son toplantısında belirledikleri hedefler vardı. Biz bu toplantıda o hedeflere ulaşmada neredeyiz, neler yapılması gerekiyor, daha ileri nasıl götürebiliriz; onları gözden geçirdik, ele aldık. Ve buna ilaveten bölgesel ve küresel meseleleri de kapsamlı bir şekilde görüştük. Az önce kendisiyle dışişleri bakanlıkları arasındaki 2027-2028 dönemi için bir iş birliği programını imzaladık. Yani aramızdaki iş birliği daha planlı, programlı, yapısal bir şekilde gitmeli. Bunu her düzeyde gündeme getiriyoruz. Bu doğrultuda ticaretten enerjiye, savunma sanayinden uzay ve kültür konularında muhtelif alanlarda, ortak faaliyetleri hep beraber uygulamaya devam edeceğiz. Cumhurbaşkanlarımızın belirlediği 5 milyar dolarlık bir ticaret hacmi hedefi var; buna ulaşmaya çalışıyoruz. Açıkçası şu anda bundan biraz uzağız ama iki ülke arasındaki potansiyel çok yüksek. Fiilen ticaret faaliyeti gösteren 350 firmamız var ve çok sayıda Türk firması da çeşitli sektörlerde Kırgızistan'da yatırıma gelmeye ilgi gösteriyor. Bunu da daha da ileri götürmeye çalışıyoruz" ifadelerini kullandı. Görüşmede, Ukrayna konusu ve devam eden savaşı, bu savaşın etkileri ve daha da tehlikeli bir şekilde yayılma riskini de masaya yatırdıklarını belirten Fidan, "İsteğimiz bir an önce savaşın durması ve kapsamlı bir barış görüşmesi için görüşmelerin başlaması; bu konuda hemfikiriz. Diğer taraftan İran konusunda Amerika ile varılan mutabakattaki ortak memnuniyeti ifade ettik. Kendilerinin de İran'la özel ilişkileri var, bu konuda takip ettikleri politikalar var. Orta Asya'ya açılan bir coğrafyası var İran'ın; bu bakımdan Orta Asya'ya sınır olduğu için İran politikaları Türk devletlerini de yakından ilgilendirmekte. O konuda da gerekli görüş alışverişini yaptık. Diğer taraftan tabi ki Türkiye'nin bulunduğu hinterlantta doğrudan Kırgızistan'ı da dolaylı olarak ilgilendiren ama hepimizin ortak meselesi olan başta Filistin meselesi olmak üzere Gazze, Lübnan, Suriye konularının teker teker üzerinden geçtik. Biliyorsunuz Netanyahu'nun yayılmacı politikası; bölgede kaosu, istikrarsızlığı, savaşı, gözyaşı ve yıkımı destekleyen bir politika. Bu politikanın durdurulması için uluslararası toplum olarak neler yapabiliriz, hangi tedbirler alınabilir, ne türden bir eylem planı ortaya konulur? Bildiğiniz gibi Türkiye olarak bütün uluslararası muhataplarımızla, ortaklarımızla konuyu ele alıyoruz. Bugün de tabi ki kardeşimizle bu konuyu ele aldık. Onların durduğu yerle bizim durduğumuz yer bütün konularda aynıdır zaten, kardeşliğin gereği de bu. Ama farklı eylem potansiyellerimiz, durumlarımız var; onları da gözden geçirdik" diye konuştu. Türkiye-AB ilişkilerinin son zamanlarda yeni bir ivme ile giderek daha yapıcı bir noktaya temas ettiğine dikkat çeken Fidan, "Her düzeyde ivme kazanan temaslar ve yapıcı adımlardan memnuniyet duymaktayız. Özellikle ekonomi, ticaret, göç, güvenlik, bilim, araştırma, teknoloji dahil birçok alanda Türkiye-AB Yüksek Düzeyli Diyalog Toplantıları yeniden başladı. Avrupa Yatırım Bankası Türkiye'deki faaliyetlerini kısmen tekrar başlattı. Dünkü görüşmelerimizde biz bu alanlara ilave olarak dış politika, bağlantısallık, enerji, ulaştırma, ticaret, göç ve vize konuları ile güncel konuları gözden geçirdik. Bağlantısallık konusunda AB Türkiye'nin hem ortaya koyduğu ulaştırma altyapısının önemini, faydasını iyi değerlendiriyor; hem de coğrafi konum olarak Türkiye'nin bağlantısallıkta oynayacağı rolünü görüyor. Bu konuda AB, Türkiye'nin bu konudaki vizyonunu ve kapasitesini de çok önemsiyor. Biz de bu konularda hem kuzey-güney hem de doğu-batı ekseninde yeni bağlantı yollarını nasıl hayata geçirebiliriz, var olanlardan hep beraber daha fazla nasıl istifade edebiliriz diye görüşmeler yaptık. Diğer taraftan Gümrük Birliği'nin güncellenmesi meselesi var. Biliyorsunuz bu konuda her iki tarafta da yoğun bir istek var. Ama Kıbrıs Rum kesiminin bu konuda belli bir blokajı olmasından dolayı istendiği hızda adımlar atılamıyor. Ama gördüğümüz şu; AB'nin kahir ekseriyeti Gümrük Birliği'nin güncellenmesinden yana. Çünkü şu andaki mevcut, yaklaşık 250 milyar dolara zaman zaman yaklaşan ticaret hacminin, birdenbire iki misline, üç misline çıkma durumu var. Bu her iki taraf için de gerçekten faydalı bir durum" değerlendirmesinde bulundu.
01 Temmuz 2026 19:15

Dışişleri Bakanı Hakan Fidan: Gümrük Birliği'nin Güncellenmesinde Kıbrıs Rum Kesiminin Blokajı Var
Cumhurbaşkanlarının ortak iradeleri sayesinde Kırgızistan'la iş birliğinin istikrarlı bir şekilde güçlendiğini vurgulayan Bakan Fidan, "Bugünkü görüşmelerimizde de liderlerimizin Yüksek Düzeyli Stratejik İş Birliği Konseyi'nin son toplantısında belirledikleri hedefler vardı. Biz bu toplantıda o hedeflere ulaşmada neredeyiz, neler yapılması gerekiyor, daha ileri nasıl götürebiliriz; onları gözden geçirdik, ele aldık. Ve buna ilaveten bölgesel ve küresel meseleleri de kapsamlı bir şekilde görüştük. Az önce kendisiyle dışişleri bakanlıkları arasındaki 2027-2028 dönemi için bir iş birliği programını imzaladık. Yani aramızdaki iş birliği daha planlı, programlı, yapısal bir şekilde gitmeli. Bunu her düzeyde gündeme getiriyoruz. Bu doğrultuda ticaretten enerjiye, savunma sanayinden uzay ve kültür konularında muhtelif alanlarda, ortak faaliyetleri hep beraber uygulamaya devam edeceğiz. Cumhurbaşkanlarımızın belirlediği 5 milyar dolarlık bir ticaret hacmi hedefi var; buna ulaşmaya çalışıyoruz. Açıkçası şu anda bundan biraz uzağız ama iki ülke arasındaki potansiyel çok yüksek. Fiilen ticaret faaliyeti gösteren 350 firmamız var ve çok sayıda Türk firması da çeşitli sektörlerde Kırgızistan'da yatırıma gelmeye ilgi gösteriyor. Bunu da daha da ileri götürmeye çalışıyoruz" ifadelerini kullandı. Türkiye-AB ilişkilerinin son zamanlarda yeni bir ivme ile giderek daha yapıcı bir noktaya temas ettiğine dikkat çeken Fidan, "Her düzeyde ivme kazanan temaslar ve yapıcı adımlardan memnuniyet duymaktayız. Özellikle ekonomi, ticaret, göç, güvenlik, bilim, araştırma, teknoloji dahil birçok alanda Türkiye-AB Yüksek Düzeyli Diyalog Toplantıları yeniden başladı. Avrupa Yatırım Bankası Türkiye'deki faaliyetlerini kısmen tekrar başlattı. Dünkü görüşmelerimizde biz bu alanlara ilave olarak dış politika, bağlantısallık, enerji, ulaştırma, ticaret, göç ve vize konuları ile güncel konuları gözden geçirdik. Bağlantısallık konusunda AB Türkiye'nin hem ortaya koyduğu ulaştırma altyapısının önemini, faydasını iyi değerlendiriyor; hem de coğrafi konum olarak Türkiye'nin bağlantısallıkta oynayacağı rolünü görüyor. Bu konuda AB, Türkiye'nin bu konudaki vizyonunu ve kapasitesini de çok önemsiyor. Biz de bu konularda hem kuzey-güney hem de doğu-batı ekseninde yeni bağlantı yollarını nasıl hayata geçirebiliriz, var olanlardan hep beraber daha fazla nasıl istifade edebiliriz diye görüşmeler yaptık. Diğer taraftan Gümrük Birliği'nin güncellenmesi meselesi var. Biliyorsunuz bu konuda her iki tarafta da yoğun bir istek var. Ama Kıbrıs Rum kesiminin bu konuda belli bir blokajı olmasından dolayı istendiği hızda adımlar atılamıyor. Ama gördüğümüz şu; AB'nin kahir ekseriyeti Gümrük Birliği'nin güncellenmesinden yana. Çünkü şu andaki mevcut, yaklaşık 250 milyar dolara zaman zaman yaklaşan ticaret hacminin, birdenbire iki misline, üç misline çıkma durumu var. Bu her iki taraf için de gerçekten faydalı bir durum" değerlendirmesinde bulundu.
01 Temmuz 2026 19:53

Bakan Fidan'dan Kırgız Mevkidaşı İle Ortak Açıklama: 5 Milyar Dolarlık Ticaret Hacmi Hedefi
Dışişleri Bakanı Hakan Fidan, Kırgızistan Dışişleri Bakanı Ceenbek Kulubayev ile görüştü. Dışişleri Bakanı Hakan Fidan şunları söyledi: Kırgızistan ile iş birliğimiz istikrarlı bir şekilde güçlenmekte. Ve buna ilaveten bölgesel ve küresel meseleleri de kapsamlı bir şekilde görüştük. Az önce kendisiyle Dışişleri Bakanlıkları arasındaki 2028 dönemi için bir işbirliği programını imzaladık. 350 firmamız var ve firmalarımız Kırgızistan'da yatırım hedefliyor. Güvenlik alanındaki iş birliğimizle gelişmekte. Kırgızistan'ı da zaman zaman dolaylı olarak ilgilendiren ama hepimizin ortak meselesi olan başta Filistin meselesi olmak üzere Filistin, Gazze, Lübnan. Yaklaşık 250 milyar dolara zaman zaman yaklaşan ticaret hacminin birdenbire 2 misline 3 misline çıkma durumu var. KRİTİK DEMİR YOLU PROJESİ Kırgızistan Dışişleri Bakanı Ceenbek Kulubayev ise şunları söyledi: Görüşmelerimiz tam bir karşılıklı anlayış, açıklık ve güven ortamı içerisinde gerçekleşti. Görüşmelerimiz sırasında Kırgızistan-Türkiye ilişkilerinin mevcut durumunu kapsamlı şekilde değerlendirdik. Kırgızistan, Özbekistan, Çin demir yolunun kurulması gelecekte orta koridora bağlantı kurarak biz Türkiye üzerinden Avrupa'ya, Arap ülkelerine çıkmaya ilgimiz olduğunu görüştük.
01 Temmuz 2026 13:55

Bakan Fidan: Bir An Önce Ukrayna Savaşı Durmalı
Dışişleri Bakanı Hakan Fidan, mevkidaşı Kırgız Dışişleri Bakanı Ceenbek Kulubayev ile ortak basın toplantısı düzenledi. Cumhurbaşkanlarımızın belirlediği 5 milyar dolarlık bir ticaret hedefi var. Başka küresel meseleleri de ele aldık. Bunların başında Rusya-Ukrayna Savaşı geliyor. Amacımız odur ki bir an önce savaşın durması ve barış görüşmelerinin başlaması. Türkiye-AB ilişkileri son zamanlarda belli bir ivmeyle giderek daha yapıcı hale geliyor. NATO Zirvesi'ne 22 yıl sonra ev sahibiyiz. Türkiye-Kırgızistan Ortak Stratejik Planlama Grubu 7. Toplantısı başladı Dışişleri Bakanı Hakan Fidan, Türkiye-Kırgızistan Ortak Stratejik Planlama Grubu 7. Toplantısı vesilesiyle, Kırgızistan Dışişleri Bakanı Ceenbek Kulubayev ile Ankara'da bir araya geldi.
01 Temmuz 2026 14:11

Bakan Fidan'dan Nato Zirvesi Ve Ab Açıklaması
Dışişleri Bakanı Hakan Fidan, 22 yıl aradan sonra Türkiye'de düzenlenecek NATO Zirvesi'nin ülkenin stratejik önemini bir kez daha ortaya koyduğunu belirterek, AB ile ilişkilerde yapıcı bir rotada ilerlendiğini vurguladı. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Kırgızistan Cumhurbaşkanı Sadır Caparov'un ticaret hacmi hedefini 5 milyar dolar olarak belirlediğini hatırlatan Fidan, Kırgızistan'da 350 Türk firmasının bulunduğuna dikkati çekti. Üç AB komiserinin ziyaretinin önemli bir aşama olduğunu belirten Fidan, "Tek Avrupa Ödeme Alanı dediğimiz SEPA'ya Türkiye'nin ilgisi var. Bu konudaki ilgili finansal teknik birimler çalışıyorlar." dedi. AB'nin Türkiye'nin bağlantısallıkta oynayabileceği rolü gördüğünü anlatan Fidan, "Bağlantısallık konusunda AB Türkiye'nin hem ortaya koyduğu ulaştırma altyapısının önemli faydasını çok iyi değerlendiriyor, hem de coğrafi olarak Türkiye'nin bağlantısallıkta oynayabileceği rolü görüyor. Hem de Türkiye'deki liderliğin bu konudaki vizyonunu ve kapasitesini de çok iyi değerlendiriyor." ifadelerini kullandı. Gümrük Birliği'nin güncellenmesi konusunda her iki tarafta yoğun istek olduğuna işaret eden Fidan, "Ama Kıbrıs Rum kesiminin bu konuda belli bir blokajı olmasından dolayı istenilen hızla adımlar atılamıyor. Avrupa Birliği'nde belli kararların üye ülkelerin katılımıyla alınması gerekiyor. Hepsinde ortak karar, ortaklaşmaya ihtiyaç yok. Oy çokluğuyla da olabiliyor. Ama üye bir yerde kendi istediği olmazsa başka bir yerde diğer üyelerin istediğini tıkıyor. Karşılıklı böyle birbirlerini tehdit ettikleri için belli konular bir yere götürmekte zorlanılıyor. Ama gördüğümüz şu, AB'nin kahir ekseriyeti Gümrük Birliğinin güncellenmesinden yana." diye konuştu.
01 Temmuz 2026 17:11

Bakan Fidan: Ab İle 250 Milyar Dolarlık Ticaret Hacmini 3 Katına Çıkarabiliriz
Dışişleri Bakanı Hakan Fidan, Türkiye'nin ev sahipliği yapacağı NATO Zirvesi'nin ülkenin ittifak içindeki stratejik rolünü daha da güçlendireceğini belirterek, "Bunun Türkiye'de yapılıyor olması Türkiye'nin stratejik önemini, NATO içindeki rolünü de bir kez daha ortaya koyuyor, pekiştiriyor. Bu da gerçekten devletimiz adına, milletimiz adına gurur verici bir husus." dedi. Türkiye'nin 2004 yılındaki zirvenin ardından 22 yıl sonra yeniden NATO liderlerini ağırlayacağını hatırlatan Fidan, son iki zirvede alınan kararların Ankara'da yeniden değerlendirileceğini söyledi. "NATO 3.0" olarak tanımlanan yeni güvenlik anlayışının da gündemde olacağını belirten Fidan, Avrupa caydırıcılığı konusunun giderek daha fazla önem kazandığını söyledi. Fidan, "Gördüğümüz şu, AB'nin kahir ekseriyeti Gümrük Birliği'nin güncellenmesinden yana." dedi. Mevcut ticaret hacminin önemli bir büyüme potansiyeli taşıdığına işaret eden Fidan, "Mevcut yaklaşık 250 milyar dolara yaklaşan ticaret hacminin birdenbire iki misline, üç misline çıkma durumu var. Gümrük Birliği'nin güncellenmesi her iki taraf için de faydalı." ifadelerini kullandı.
01 Temmuz 2026 18:16

Dışişleri Bakanı Hakan Fidan: Netanyahu Soykırımı Ve Yıkımı Destekliyor
Bakan Fidan, açıklamasında şu ifaldeleri kullandı: "Kırgızistan ile işbirliğimiz istikrarlı şekilde güçlenmekte. Aramızdaki işbirliği daha planlı, programlı şekilde gitmeli. Ortak faaliyetlerde bulunmaya hep beraber devam edeceğiz. Cumhurbaşkanlarımızın belirlediği 5 milyar dolarlık bir ticaret hedefi var. Diğer taraftan bağlantısallık ve diğer finansman ve yatırım konularını da değerli kardeşimle görüştü. Bağlantısallık stratejik öneme haiz bir konu. Bu konudaki görüşlerimizi masaya yatırdık. Terör örgütleriyle etkin mücadele ve savunma alanında işbirliği konularını ele aldık. Türk dünyasının ayrılmaz bir parçası olan Kıbrıs Türklerine yönelik haksız tecridin kaldırılması konusunu da ele aldık. Başka küresel meseleleri de ele aldık. Bunların başında Rusya-Ukrayna Savaşı geliyor. Bunu da ele aldık. Amacımız odur ki bir an önce savaşın durması ve barış görüşmelerinin başlaması. Ukrayna'da savaş bitmeli ve bu konuda hemfikiriz. İran konusunda ABD ile varılan mutabakattan duyduğumuz memnuniyeti dile getirdik. İran'ın Orta Asya'ya açılan bir sınırı var. Bu nedenle İran'ın politikaları Orta Asya ülkelerini ilgilendirmekte. O konuyu da ele aldık. Netanyahu'nun yayılmacı politikası bölgede kaosu istikrarsızlığı savaşı, soykırımı ve yıkımı destekleyen bir politika. Bu politikanın durdurulması için uluslararası toplum olarak neler yapabiliriz, bildiğiniz gibi Türkiye olarak bütün ortaklarımızla bunu görüşüyoruz. Bugün de bunu gözden geçirdik."
01 Temmuz 2026 14:05

Hakan Fidan'dan Netanyahu'ya Sert Tepki
Dışişleri Bakanı Hakan Fidan, Kırgızistanlı mevkidaşı Bakanı Kulubayev ile yaptığı görüşmenin ardından önemli açıklamalarda bulundu. Fidan yaptığı açıklamada, "Netanyahu'nun yayılmacı politikası bölgede kaosu istikrarsızlığı savaşı, soykırımı ve yıkımı destekleyen bir politika. Bu politikanın durdurulması için uluslararası toplum olarak neler yapabiliriz, bildiğiniz gibi Türkiye olarak bütün ortaklarımızla bunu görüşüyoruz. Bugün de bunu gözden geçirdik" dedi. ışişleri Bakanı Hakan Fidan, Kırgızistan Dışişleri Bakanı Kulubayev ile ortak açıklama yaptı. Açıkçası detayla onları gözden geçirdik, ele aldık. Az önce kendisiyle Dışişleri Bakanlıkları arasındaki 2028 dönemi için bir işbirliği programını imzaladık. 350 firmamız var ve firmalarımız Kırgızistan'da yatırım hedefliyor. Tabi bu atacağımız adımlarla en önemli konu hedef Cumhurbaşkanlarımızın belirlediği 5 milyar dolarlık bir ticaret hacmi hedefi var. O konuyu da ele aldık. (NATO Zirvesi'nde) bu konuda da önemli bir etkinliğimiz olacak."
01 Temmuz 2026 14:13

Dışişleri Bakanı Fidan: Ab İle İkili İlişkilerimiz Fevkalade İyi
Dışişleri Bakanı Hakan Fidan, Avrupa Birliği (AB) üyeleri ile ikili ilişkilerin oldukça iyi olduğunu belirtti. Fidan, "Avrupa Birliği üyeleri ile ikili ilişkilerimiz gerçekten biri ikisi dışında fevkalade iyi. Ticari, siyasi, ekonomik hiçbir sıkıntı yok. Ama kurum olarak bir araya geldiklerinde bu ilişkilerin ortalamasının Avrupa Birliği'nin kurumlarına yansıtılamadığını görüyoruz" dedi. Toplantıda, Dışişleri Bakanlıkları arasında 2027-2028 dönemini kapsayan iş birliği programının imzalandığını aktaran Fidan, "İş birliği daha planlı ve kurumsal bir zeminde ilerlemelidir. Bu doğrultuda ticaretten enerjiye, savunma sanayisinden kültürel meselelere kadar ortak faaliyetlerde bulunmaya devam edeceğiz" diye konuştu. Fidan, "Netanyahu'nun yayılmacı politikaları bölgede kaosu ve istikrarsızlığı besliyor" dedi. Fidan, Türkiye'nin 22 yıl sonra yeniden NATO Zirvesi'ne ev sahipliği yapacağını hatırlatırken, zirvenin önemine dikkat çekti.
01 Temmuz 2026 16:33

Cumhurbaşkanı Erdoğan, Türkiye Katolik Episkoposlar Heyetini Kabul Etti
Görüşmede Cumhurbaşkanlığı'nın üst düzey isimleri de hazır bulundu. Üst düzey isimler de görüşmede yer aldı Kabulde, Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanı Burhanettin Duran, Cumhurbaşkanı Dış Politika ve Güvenlik Başdanışmanı Akif Çağatay Kılıç ile Cumhurbaşkanlığı Özel Kalem Müdürü Hasan Doğan da hazır bulundu.
01 Temmuz 2026 17:55

Cumhurbaşkanı Erdoğan, Türkiye Katolik Episkoposlar Heyetini Kabul Etti
Kabulde, Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanı Burhanettin Duran, Cumhurbaşkanlığı Özel Kalem Müdürü Hasan Doğan ile Cumhurbaşkanı Dış Politika ve Güvenlik Başdanışmanı Akif Çağatay Kılıç da hazır bulundu.
01 Temmuz 2026 16:53

Cumhurbaşkanı Erdoğan, Türkiye Katolik Episkoposlar Heyetini Kabul Etti
Kabul, Cumhurbaşkanlığı Külliyesi'nde basına kapalı olarak gerçekleşti. Kabul sırasında, Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanı Burhanettin Duran, Cumhurbaşkanlığı Özel Kalem Müdürü Hasan Doğan ve Cumhurbaşkanı Dış Politika ve Güvenlik Başdanışmanı Akif Çağatay Kılıç da toplantıda yer aldı.
01 Temmuz 2026 17:07

Başkan Erdoğan, Türkiye Katolik Episkoposlar Heyetini Kabul Etti
Cumhurbaşkanlığı Külliyesi'ndeki kabul, basına kapalı gerçekleşti. Kabulde, Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanı Burhanettin Duran, Cumhurbaşkanlığı Özel Kalem Müdürü Hasan Doğan ile Cumhurbaşkanı Dış Politika ve Güvenlik Başdanışmanı Akif Çağatay Kılıç da hazır bulundu.
01 Temmuz 2026 16:58

Cumhurbaşkanı Erdoğan, Kırgızistan Dışişleri Bakanı Kulubayev'i Kabul Etti
Kabulde, Dışişleri Bakanı Hakan Fidan, Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanı Burhanettin Duran ile Cumhurbaşkanı Dış Politika ve Güvenlik Başdanışmanı Akif Çağatay Kılıç da hazır bulundu.
01 Temmuz 2026 16:59

Cumhurbaşkanı Erdoğan, Kırgızistan Dışişleri Bakanı Kulubayev'i Kabul Etti
Kabulde, Dışişleri Bakanı Hakan Fidan, Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanı Burhanettin Duran ile Cumhurbaşkanı Dış Politika ve Güvenlik Başdanışmanı Akif Çağatay Kılıç da hazır bulundu.
01 Temmuz 2026 16:16

Başkan Erdoğan, Kırgızistan Dışişleri Bakanı Kulubayev'i Kabul Etti
Kabulde, Dışişleri Bakanı Hakan Fidan, Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanı Burhanettin Duran ile Cumhurbaşkanı Dış Politika ve Güvenlik Başdanışmanı Akif Çağatay Kılıç da hazır bulundu.
01 Temmuz 2026 18:13


Reklam Vermek İçin Tıklayınız
İşletmenizin potansiyeline ulaşmasına yardım etmek için buradayız. Lütfen tıklayarak iletişime geçiniz.

Türkiye Ve Kırgızistan Ortak Stratejik Planlama Grubu 7. Toplantısını Başlattı
Dışişleri Bakanı Hakan Fidan ve Kırgızistan Dışişleri Bakanı Ceenbek Kulubayev'in eş başkanlıklarında Türkiye-Kırgızistan Ortak Stratejik Planlama Grubu 7. Toplantısı başladı.
01 Temmuz 2026 13:54

Bakan Fidan'dan Avrupa'ya Net Mesaj: "Vize Ve Gümrük Birliği İçin Adım Zamanı"
Dışişleri Bakanı Hakan Fidan, Türkiye-AB ilişkilerinde Gümrük Birliği'nin güncellenmesi ve vize kolaylığının öncelikli başlıklar arasında yer aldığını söyledi. Gümrük Birliği güncellenmesi konusunda da her iki tarafta yoğun istek olduğunu söyleyen Fidan, "Ama Kıbrıs Rum kesiminin bu konuda belli bir blokajı olmasından dolayı istenilen hızla adımlar atılamıyor. Avrupa Birliği'nde belli kararların üye ülkelerin katılımıyla alınması gerekiyor. Hepsinde ortak karar, ortaklaşmaya ihtiyaç yok. Oy çokluğuyla da olabiliyor. Ama üye bir yerde kendi istediği olmazsa başka bir yerde diğer üyelerin istediğini tıkıyor. Karşılıklı böyle birbirlerini tehdit ettikleri için belli konular bir yere götürmekte zorlanılıyor. Ama gördüğümüz şu, AB'nin kahir ekseriyeti Gümrük Birliğinin güncellenmesinden yana" diye konuştu. Fidan, mevcut yaklaşık 250 milyar dolara yaklaşan ticaret hacminin birdenbire iki misline üç misline çıkma durumunun olduğunu belirterek, Gümrük Birliği'nin güncellenmesinin her iki taraf için de faydalı olduğunu kaydetti.
01 Temmuz 2026 17:57

Bakan Fidan'dan Vize Ve Gümrük Birliği Mesajı: 'Atılması Gereken Adımlar Var'
Dışişleri Bakanı Hakan Fidan, Gümrük Birliği'nin güncellenmesi ve vize kolaylığının Türkiye-AB ilişkilerinin öncelikli başlıkları olduğunu belirterek, bu alanlarda atılması gereken adımlar bulunduğunu söyledi. Gümrük Birliği güncellenmesi konusunda da her iki tarafta yoğun istek olduğunu söyleyen Fidan, "Ama Kıbrıs Rum kesiminin bu konuda belli bir blokajı olmasından dolayı istenilen hızla adımlar atılamıyor. Avrupa Birliği'nde belli kararların üye ülkelerin katılımıyla alınması gerekiyor. Hepsinde ortak karar, ortaklaşmaya ihtiyaç yok. Oy çokluğuyla da olabiliyor. Ama üye bir yerde kendi istediği olmazsa başka bir yerde diğer üyelerin istediğini tıkıyor. Karşılıklı böyle birbirlerini tehdit ettikleri için belli konular bir yere götürmekte zorlanılıyor. Ama gördüğümüz şu, AB'nin kahir ekseriyeti Gümrük Birliğinin güncellenmesinden yana" diye konuştu. Fidan, mevcut yaklaşık 250 milyar dolara yaklaşan ticaret hacminin birdenbire iki misline üç misline çıkma durumunun olduğunu belirterek, Gümrük Birliği'nin güncellenmesinin her iki taraf için de faydalı olduğunu kaydetti.
01 Temmuz 2026 17:47

Son Dakika! Dışişleri Bakanı Fidan: Ab'ye Tam Üyelik Stratejik Hedefimiz
Bu politikanın durdurulması için uluslararası toplum olarak neler yapabiliriz konusunu ele aldık. Türkiye'nin AB'ye tam üyeliği stratejik hedeflerimizden biri. Türkiye-AB ilişkileri giderek daha yapıcı rotada ivme kazanıyor. AB Heyeti ile birçok konuyu masaya yatırma imkanımız oldu. Türkiye'nin bağlantısallık, genişleme, göç ve vize konularını görüştük. Coğrafi olarak Türkiye'nin bağlantısallıkta oynayacağı rolü görüyor."
01 Temmuz 2026 14:22

Hakan Fidan'dan Ankara'da Kritik Açıklamalar: 'O Hedef İçin Harekete Geçtik!'
Dışişleri Bakanı Hakan Fidan, Kırgız mevkidaşı Kulubayev ile bir araya geldi; iki ülke arasında 5 milyar dolarlık ticaret hedefi ve 2028 stratejik iş birliği planı devreye alındı. İki ülke liderinin daha önce belirlediği stratejik hedeflerin sahadaki yansımalarını masaya yatırdıklarını belirten Fidan, bakanlıklar arasında 2028 yılını kapsayan kapsamlı bir iş birliği protokolüne imza attıklarını duyurdu. İki ülke arasındaki ekonomik entegrasyonun derinleştiğine dikkat çeken Bakan Fidan, Kırgızistan'da aktif olarak faaliyet gösteren 350 Türk firmasının yeni yatırımlara odaklandığını vurguladı.
01 Temmuz 2026 14:19

Erdoğan Saray'da Katolik Episkoposlar Heyetini Kabul Etti
AKP'li Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Cumhurbaşkanlığı Sarayı'nda Türkiye Katolik Episkoposlar heyetiyle görüştü.
01 Temmuz 2026 16:37

Cumhurbaşkanı Erdoğan, Ceenbek Kulubayev'le Görüştü
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Kırgızistan Dışişleri Bakanı Ceenbek Kulubayev'i kabul etti.
01 Temmuz 2026 19:02

Cumhurbaşkanı Erdoğan Türkiye Katolik Episkoposlar Heyetini Kabul Etti
Kabulde, Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanı Burhanettin Duran, Cumhurbaşkanı Dış Politika ve Güvenlik Başdanışmanı Akif Çağatay Kılıç ve Cumhurbaşkanlığı Özel Kalem Müdürü Hasan Doğan da hazır bulundu. Cumhurbaşkanı Erdoğan, daha sonra Kırgızistan Dışişleri Bakanı Ceenbek Kulubayev'i Cumhurbaşkanlığı Külliyesi'nde kabul etti.
01 Temmuz 2026 16:50

Hakan Fidan Ve Ceenbek Kulubayev Ortak Basın Toplantısı Düzenledi
Toplantıda iki ülke arasındaki ilişkiler ve işbirlikleri hakkında önemli bilgiler paylaşıldı. Ceenbek Kulubayev ise, Türkiye'nin Kırgızistan için stratejik bir partner olduğunu belirtti ve iki ülke arasındaki ekonomik ve kültürel ilişkilerin güçlendirilmesinin önemine dikkat çekti.
01 Temmuz 2026 14:41

Cumhurbaşkanı Erdoğan, Türkiye Katolik Episkoposlar Heyeti'ni Kabul Etti
Basına kapalı gerçekleştirilen görüşmeye, Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanı Burhanettin Duran, Cumhurbaşkanlığı Özel Kalem Müdürü Hasan Doğan ile Cumhurbaşkanı Dış Politika ve Güvenlik Başdanışmanı Akif Çağatay Kılıç da katıldı. Cumhurbaşkanlığı tarafından kabulün ardından görüşmeye ilişkin fotoğraf kamuoyuyla paylaşıldı.
01 Temmuz 2026 17:12