
CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu, 'CHP Grup Toplantısı'nda sizi görecek miyiz' sorusuna "Elbette" yanıtını verdi. CNN TÜRK Ankara Temsilcisi Dicle Canova son kulis bilgilerini aktardı: "Kılıçdaroğlu'nun grubu toplayacağı ve konuşacağı söyleniyor. Uzlaşı sağlanırsa, çatışma olmadan, sükûnetle ilerlenmesi hedefleniyor. Bu durumda belki de bir grup başkanvekili kürsüde oturacak. Ancak uzlaşı olmazsa genel merkez kanadı 'Meclis'in teamülleri var' diyor. Nedir bu teamüller? Genel seçim sonrası Genel Kurul'un ilk oturumunda, Meclis Başkanı sıfatıyla en yaşlı üye başkanlık ediyor, en genç üyelerden de kâtipler belirleniyor. Benzer bir yol izlenebilir mi? Gerekirse en yaşlı milletvekilinin kürsüde oturabileceği ifade ediliyor. Ancak önceliğin uzlaşı olduğu özellikle vurgulanıyor. Kılıçdaroğlu'nun tavrının net olduğu ifade ediliyor: CHP'nin bölünmemesi, Bundan sonrasında tamamen hukuki zeminde ilerlenmesi. Özgür Özel'in de en kısa zamanda kurultayın yapılabilmesi için "hukuken ne yapılabilir" konusunun ele alınmasına kapı araladığı görülüyor. Temyiz başvurusunun çekilmesi ve ardından tedbir kararının kaldırılması için başvuru yapılması gibi karşılıklı atılabilecek adımlar ve bunların olası hukuki sonuçları müzakere edilecek. Kurultayın Temmuz'da değil, Eylül veya Ekim'de yapılması seçeneği karşılık bulur mu, yoksa taraflar takvimde anlaşamayarak masa da dağılır mı? Bunu süreç gösterecek."
Kaynak: Hürriyet, Ayşenur DEMİRTAŞ-Emirhan YÜZÜGÜLDÜ/ANKARA, (DHA)
05 Haziran 2026 13:50
Alıntıdır : Haber Kaynağı İçin Tıklayınız
Bu habere çok benzer konularda diğer kaynaklardaki haberlere aşağıdan ulaşabilirsiniz.

Chp Myk'sı Sonrası Müslüm Sarı'dan Kritik Mesajlar! Kılıçdaroğlu'ndan Toplantı Resti
Bu süreç içinde iyi niyetli birtakım girişimlerin de olduğuna işaret eden Sarı, şunları kaydetti: "Bazı arkadaşlarımız sürecin içinde inisiyatif almak istedi. Üç milletvekilimiz, hem CHP'nin Genel Başkanı Sayın Kemal Kılıçdaroğlu ile hem de Sayın Özgür Özel'le bir mekik diplomasisi var, daha öncede partide görev yapmış kişilerin de içinde olduğu bir mekik diplomasisi uyguladılar. Bu görüşmeler devam ediyor, bir konsensüs oluşmuş değil ama iyi niyetli görüşmeler devam ediyor. Yine aynı zamanda üç önemli büyükşehir belediye başkanımız da Sayın Kılıçdaroğlu ile görüşme yaptı bu hafta içinde. Özgür Özel Bey'le de görüşme yapacaklardı ama bilmiyoruz o görüşmenin yapılıp yapılmadığını. Bir de yine bir iyi niyetli girişim olarak önceki dönem yönetimde bulunan arkadaşlarımız, bir avukat arkadaşımızı bizim taraftan bir avukat arkadaşla ilişkilendirerek bir görüşme talebinde bulundular. Bu talebe olumlu bakıyoruz, önümüzdeki günlerde bu görüşme de gerçekleşecek." Sarı, Yüksek Disiplin Kurulunun (YDK) dün toplandığını ve İzmir Milletvekili Mahir Polat'ın başkan seçildiğini anımsatarak, "Bu arada Sayın Mahir Polat'la ilgili biliyorsunuz bazı talihsiz değerlendirmeler oldu. Özellikle bir haber kanalıyla ilgili Sayın Genel Başkanımıza atfen, 'Bunu ben doğru bulmuyorum ve Sayın Mahir Polat benim yakınım değildir.' biçiminde doğru olmayan ifadeler oldu. Bu ifadelerin ne kadar doğru olmadığını da Sayın Mahir Polat'ın YDK Başkanı olarak seçilmesinden anlarız diye düşünüyorum." diye konuştu. Salı günü CHP TBMM Grup Toplantısı yapacaklarına dikkati çeken Sarı, "Grup Toplantımıza da Sayın Genel Başkanımız Kemal Kılıçdaroğlu genel başkan sıfatıyla katılacak. Dolayısıyla salı günü bu toplantıyı yapacağız. Bu konudaki siyasal kararlılığımız da aynen devam ediyor. Bununla ilgili hukuki tartışmalara girmek istemiyorum ama bir siyasi bakış açısı olarak bu toplantıyı yapacağımızı bir kez daha huzurunuzda dile getirmek istiyorum." dedi. Sarı, YDK'nin ihraç kararlarının yok sayılması yönünde MYK'ye tavsiye kararında bulunduğunu, bu konuda nasıl bir yol izleneceğinin sorulması üzerine, şunları söyledi: "Sanki şöyle bir şey algılandı, YDK toplandı ve önceki yönetimde alınmış olan ihraç kararlarını ortadan kaldırdı ve yok saydı ve bunları böyle kümülatif bir biçimde artık bu ihraç edilmiş olan arkadaşlarımızın hepsi otomatik olarak CHP'ye yeniden geldiler biçiminde bir yanlış anlama var. Bir ilke kararı aldı YDK ve ilke olarak şunu söylüyor, bir mutlak butlanla hükümsüz hale gelmiş olan bir kurulun almış olduğu kararların da ilke olarak yok hükmünde sayılması gerekir ama bu konuyla ilgili değerlendirmeyi ve bu dosyaları yeniden almayı, bir kümülatif bütün dosyaları kabul etmek biçiminde değil ama kümülatif olarak yeniden ele alma konusunda bir tavsiyede bulundu. Bunu biz önümüzdeki günlerde değerlendireceğiz ama dosya dosya değerlendireceğiz. Neticede burada bizim de kabul edemeyeceğimiz bazı ihraçlar olmuşsa o ihraç mekanizmalarını işleteceğiz, aynen kabul edeceğiz. Ama gerçekten haksız olduğunu düşündüğümüz birtakım değerlendirmeler yapılmışsa geçmişte, onlara da haklarını iade edeceğiz." Genel Başkan Kılıçdaroğlu'nun konuşmalarında bahsettiği "arınacağız" vurgusunda sürecin nasıl olacağı hakkındaki soruya, Sarı, "CHP'de bir arınma süreci bizim sürecimizin önemli parçalarından biri. Biz bir rövanşist anlayış içinde parti içi yarışın ya da parti içi mücadelenin bir parçası gibi gördüğümüz çatışmaları disiplin konusu etmeyeceğiz." dedi. Sarı, Kılıçdaroğlu'nun TBMM Grup Toplantısı'nda konuşma yapması konusunda bir yöntemin görüşüp görüşülmediğinin sorulması üzerine, şu değerlendirmede bulundu: "Bununla ilgili çok çeşitli alternatifler var. Birincisi, TBMM'de siyasi partilerin grubunun tüzel kişiliği yoktur. Tüzel kişiliği olmadığı için de normal koşullarda CHP Genel Başkanı, grubun kendisine bağlı olarak çalıştırılır ve temsil edecek kişisidir. Bu aynı zamanda Siyasal Partiler Kanunu'ndan gelen bir durumdur. Siyasi partilerle ilgili düzenlememizde çok açık bir biçimde grup başkanının genel başkana bağlı olarak çalıştığı yazıyor. Dolayısıyla bu da önemli bir hukuki argüman. Aynı zamanda bu seçimlerin usulsüz bir grup seçimi olduğunu da söylüyoruz. Grup seçiminin belli bir usule göre yapılması lazım, hem gündem hem süreler bakımından, şekil şartlarına da uygun olmayan bir grup seçimi oldu. Bu grup seçimlerini kabul etmediğimizi TBMM'ye yazmıştık. Dolayısıyla çok fazla hukuki argüman var, hukuki meselelerine de girmek istemiyorum. Ama siyaseten şunu söyleyeyim, CHP Genel Başkanı Sayın Kemal Kılıçdaroğlu salı günü TBMM'de grup konuşmasını yapacak ve grup toplantısı gerçekleştirecek. Bu konuda kararlılığımız tamdır." Kilis Belediye Başkanı Hakan Bilecen'in istifasına yönelik soru üzerine ise Sarı, şunları kaydetti: "MYK toplantısına girmeden az önce aldık bu haberi. Dolayısıyla çok ayrıntıya sahip değiliz. Ama hemen kısa süreli almış olduğumuz bazı bilgiler çerçevesinde Kilis'te bir soruşturma başlatıldığını geçmişte öğrenmiş olduk. Bu belediye başkanımızın da AKP ile de temaslar içinde olduğu, bazı görüşmeler yaptığını öğrendik. Kendisi bir miktar bağımsız kalacağını söyledi açıklamasında. Biz henüz böyle etraflı bir değerlendirme yapmadık bu konuyla ilgili. Parti içinde arkadaşlarımızın motivasyonunu bozacak, CHP'nin yetkili kurullarının, belediye başkanlarının, milletvekillerinin, il başkanlarının, örgütümüzün motivasyonunu bozacak siyasi tartışmalardan ne kadar uzak durmamız gerektiğinin de bir göstergesi bu. Hızlı bir biçimde CHP'nin toparlanmaya, bu tür tartışmaların içinden çıkmaya ihtiyacı var. Önümüzdeki süreç son derece önemli. Zaman kıymetli, değerli. Yeni birtakım ayrışmalara yol açmadan bu süreci hep beraber yürütmeliyiz diye düşünüyorum." Sarı, yeni bir CHP Grup Başkanı seçiminin yapılıp yapılmayacağı sorusuna, "Hazırlıklarımız var, seçeneklerimiz var, senaryolarımız var. Bunları yeri ve zamanı geldiği zaman göreceğiz." dedi.
05 Haziran 2026 19:04

Müslüm Sarı'dan Chp Myk'sının Ardından Kritik Mesajlar! Kılıçdaroğlu'ndan 'Grup Toplantısı Resti...
CHP Merkez Yönetim Kurulu (MYK), Genel Başkan Kemal Kılıçdaroğlu başkanlığında toplandı. Bu süreç içinde iyi niyetli birtakım girişimlerin de olduğuna işaret eden Sarı, şunları kaydetti: "Bazı arkadaşlarımız sürecin içinde inisiyatif almak istedi. Üç milletvekilimiz, hem CHP'nin Genel Başkanı Sayın Kemal Kılıçdaroğlu ile hem de Sayın Özgür Özel 'le bir mekik diplomasisi var, daha öncede partide görev yapmış kişilerin de içinde olduğu bir mekik diplomasisi uyguladılar. Bu görüşmeler devam ediyor, bir konsensüs oluşmuş değil ama iyi niyetli görüşmeler devam ediyor. Yine aynı zamanda üç önemli büyükşehir belediye başkanımız da Sayın Kılıçdaroğlu ile görüşme yaptı bu hafta içinde. Özgür Özel Bey'le de görüşme yapacaklardı ama bilmiyoruz o görüşmenin yapılıp yapılmadığını. Bir de yine bir iyi niyetli girişim olarak önceki dönem yönetimde bulunan arkadaşlarımız, bir avukat arkadaşımızı bizim taraftan bir avukat arkadaşla ilişkilendirerek bir görüşme talebinde bulundular. Bu talebe olumlu bakıyoruz, önümüzdeki günlerde bu görüşme de gerçekleşecek." Sarı, Yüksek Disiplin Kurulunun (YDK) dün toplandığını ve İzmir Milletvekili Mahir Polat'ın başkan seçildiğini anımsatarak, "Bu arada Sayın Mahir Polat'la ilgili biliyorsunuz bazı talihsiz değerlendirmeler oldu. Özellikle bir haber kanalıyla ilgili Sayın Genel Başkanımıza atfen, 'Bunu ben doğru bulmuyorum ve Sayın Mahir Polat benim yakınım değildir.' biçiminde doğru olmayan ifadeler oldu. Bu ifadelerin ne kadar doğru olmadığını da Sayın Mahir Polat'ın YDK Başkanı olarak seçilmesinden anlarız diye düşünüyorum." diye konuştu. Salı günü CHP TBMM Grup Toplantısı yapacaklarına dikkati çeken Sarı, "Grup Toplantımıza da Sayın Genel Başkanımız Kemal Kılıçdaroğlu genel başkan sıfatıyla katılacak. Dolayısıyla salı günü bu toplantıyı yapacağız. Bu konudaki siyasal kararlılığımız da aynen devam ediyor. Bununla ilgili hukuki tartışmalara girmek istemiyorum ama bir siyasi bakış açısı olarak bu toplantıyı yapacağımızı bir kez daha huzurunuzda dile getirmek istiyorum." dedi. Sarı, YDK'nin ihraç kararlarının yok sayılması yönünde MYK'ye tavsiye kararında bulunduğunu, bu konuda nasıl bir yol izleneceğinin sorulması üzerine, şunları söyledi: "Sanki şöyle bir şey algılandı, YDK toplandı ve önceki yönetimde alınmış olan ihraç kararlarını ortadan kaldırdı ve yok saydı ve bunları böyle kümülatif bir biçimde artık bu ihraç edilmiş olan arkadaşlarımızın hepsi otomatik olarak CHP'ye yeniden geldiler biçiminde bir yanlış anlama var. Bir ilke kararı aldı YDK ve ilke olarak şunu söylüyor, bir mutlak butlanla hükümsüz hale gelmiş olan bir kurulun almış olduğu kararların da ilke olarak yok hükmünde sayılması gerekir ama bu konuyla ilgili değerlendirmeyi ve bu dosyaları yeniden almayı, bir kümülatif bütün dosyaları kabul etmek biçiminde değil ama kümülatif olarak yeniden ele alma konusunda bir tavsiyede bulundu. Bunu biz önümüzdeki günlerde değerlendireceğiz ama dosya dosya değerlendireceğiz. Neticede burada bizim de kabul edemeyeceğimiz bazı ihraçlar olmuşsa o ihraç mekanizmalarını işleteceğiz, aynen kabul edeceğiz. Ama gerçekten haksız olduğunu düşündüğümüz birtakım değerlendirmeler yapılmışsa geçmişte, onlara da haklarını iade edeceğiz." Genel Başkan Kılıçdaroğlu'nun konuşmalarında bahsettiği "arınacağız" vurgusunda sürecin nasıl olacağı hakkındaki soruya, Sarı, "CHP'de bir arınma süreci bizim sürecimizin önemli parçalarından biri. Biz bir rövanşist anlayış içinde parti içi yarışın ya da parti içi mücadelenin bir parçası gibi gördüğümüz çatışmaları disiplin konusu etmeyeceğiz." dedi. Sarı, Kılıçdaroğlu'nun TBMM Grup Toplantısı'nda konuşma yapması konusunda bir yöntemin görüşüp görüşülmediğinin sorulması üzerine, şu değerlendirmede bulundu: "Bununla ilgili çok çeşitli alternatifler var. Birincisi, TBMM'de siyasi partilerin grubunun tüzel kişiliği yoktur. Tüzel kişiliği olmadığı için de normal koşullarda CHP Genel Başkanı, grubun kendisine bağlı olarak çalıştırılır ve temsil edecek kişisidir. Bu aynı zamanda Siyasal Partiler Kanunu'ndan gelen bir durumdur. Siyasi partilerle ilgili düzenlememizde çok açık bir biçimde grup başkanının genel başkana bağlı olarak çalıştığı yazıyor. Dolayısıyla bu da önemli bir hukuki argüman. Aynı zamanda bu seçimlerin usulsüz bir grup seçimi olduğunu da söylüyoruz. Grup seçiminin belli bir usule göre yapılması lazım, hem gündem hem süreler bakımından, şekil şartlarına da uygun olmayan bir grup seçimi oldu. Bu grup seçimlerini kabul etmediğimizi TBMM'ye yazmıştık. Dolayısıyla çok fazla hukuki argüman var, hukuki meselelerine de girmek istemiyorum. Ama siyaseten şunu söyleyeyim, CHP Genel Başkanı Sayın Kemal Kılıçdaroğlu salı günü TBMM'de grup konuşmasını yapacak ve grup toplantısı gerçekleştirecek. Bu konuda kararlılığımız tamdır." Kilis Belediye Başkanı Hakan Bilecen'in istifasına yönelik soru üzerine ise Sarı, şunları kaydetti: "MYK toplantısına girmeden az önce aldık bu haberi. Dolayısıyla çok ayrıntıya sahip değiliz. Ama hemen kısa süreli almış olduğumuz bazı bilgiler çerçevesinde Kilis'te bir soruşturma başlatıldığını geçmişte öğrenmiş olduk. Bu belediye başkanımızın da AKP ile de temaslar içinde olduğu, bazı görüşmeler yaptığını öğrendik. Kendisi bir miktar bağımsız kalacağını söyledi açıklamasında. Biz henüz böyle etraflı bir değerlendirme yapmadık bu konuyla ilgili. Parti içinde arkadaşlarımızın motivasyonunu bozacak, CHP'nin yetkili kurullarının, belediye başkanlarının, milletvekillerinin, il başkanlarının, örgütümüzün motivasyonunu bozacak siyasi tartışmalardan ne kadar uzak durmamız gerektiğinin de bir göstergesi bu. Hızlı bir biçimde CHP'nin toparlanmaya, bu tür tartışmaların içinden çıkmaya ihtiyacı var. Önümüzdeki süreç son derece önemli. Zaman kıymetli, değerli. Yeni birtakım ayrışmalara yol açmadan bu süreci hep beraber yürütmeliyiz diye düşünüyorum." Sarı, yeni bir CHP Grup Başkanı seçiminin yapılıp yapılmayacağı sorusuna, "Hazırlıklarımız var, seçeneklerimiz var, senaryolarımız var. Bunları yeri ve zamanı geldiği zaman göreceğiz." dedi.
05 Haziran 2026 19:02

Chp Sözcüsü Sarı, Myk Toplantısına İlişkin Açıklamalarda Bulundu:
Bu süreç içinde iyi niyetli birtakım girişimlerin de olduğuna işaret eden Sarı, şunları kaydetti: "Bazı arkadaşlarımız sürecin içinde inisiyatif almak istedi. Üç milletvekilimiz, hem CHP'nin Genel Başkanı Sayın Kemal Kılıçdaroğlu ile hem de Sayın Özgür Özel'le bir mekik diplomasisi var, daha öncede partide görev yapmış kişilerin de içinde olduğu bir mekik diplomasisi uyguladılar. Bu görüşmeler devam ediyor, bir konsensüs oluşmuş değil ama iyi niyetli görüşmeler devam ediyor. Yine aynı zamanda üç önemli büyükşehir belediye başkanımız da Sayın Kılıçdaroğlu ile görüşme yaptı bu hafta içinde. Özgür Özel Bey'le de görüşme yapacaklardı ama bilmiyoruz o görüşmenin yapılıp yapılmadığını. Bir de yine bir iyi niyetli girişim olarak önceki dönem yönetimde bulunan arkadaşlarımız, bir avukat arkadaşımızı bizim taraftan bir avukat arkadaşla ilişkilendirerek bir görüşme talebinde bulundular. Bu talebe olumlu bakıyoruz, önümüzdeki günlerde bu görüşme de gerçekleşecek." Sarı, Yüksek Disiplin Kurulunun (YDK) dün toplandığını ve İzmir Milletvekili Mahir Polat'ın başkan seçildiğini anımsatarak, "Bu arada Sayın Mahir Polat'la ilgili biliyorsunuz bazı talihsiz değerlendirmeler oldu. Özellikle bir haber kanalıyla ilgili Sayın Genel Başkanımıza atfen, 'Bunu ben doğru bulmuyorum ve Sayın Mahir Polat benim yakınım değildir.' biçiminde doğru olmayan ifadeler oldu. Bu ifadelerin ne kadar doğru olmadığını da Sayın Mahir Polat'ın YDK Başkanı olarak seçilmesinden anlarız diye düşünüyorum." diye konuştu. Salı günü CHP TBMM Grup Toplantısı yapacaklarına dikkati çeken Sarı, "Grup Toplantımıza da Sayın Genel Başkanımız Kemal Kılıçdaroğlu genel başkan sıfatıyla katılacak. Dolayısıyla salı günü bu toplantıyı yapacağız. Bu konudaki siyasal kararlılığımız da aynen devam ediyor. Bununla ilgili hukuki tartışmalara girmek istemiyorum ama bir siyasi bakış açısı olarak bu toplantıyı yapacağımızı bir kez daha huzurunuzda dile getirmek istiyorum." dedi. Sarı, Kılıçdaroğlu'nun TBMM Grup Toplantısı'nda konuşma yapması konusunda bir yöntemin görüşüp görüşülmediğinin sorulması üzerine, şu değerlendirmede bulundu: "Bununla ilgili çok çeşitli alternatifler var. Birincisi, TBMM'de siyasi partilerin grubunun tüzel kişiliği yoktur. Tüzel kişiliği olmadığı için de normal koşullarda CHP Genel Başkanı, grubun kendisine bağlı olarak çalıştırılır ve temsil edecek kişisidir. Bu aynı zamanda Siyasal Partiler Kanunu'ndan gelen bir durumdur. Siyasi partilerle ilgili düzenlememizde çok açık bir biçimde grup başkanının genel başkana bağlı olarak çalıştığı yazıyor. Dolayısıyla bu da önemli bir hukuki argüman. Aynı zamanda bu seçimlerin usulsüz bir grup seçimi olduğunu da söylüyoruz. Grup seçiminin belli bir usule göre yapılması lazım, hem gündem hem süreler bakımından, şekil şartlarına da uygun olmayan bir grup seçimi oldu. Bu grup seçimlerini kabul etmediğimizi TBMM'ye yazmıştık. Dolayısıyla çok fazla hukuki argüman var, hukuki meselelerine de girmek istemiyorum. Ama siyaseten şunu söyleyeyim, CHP Genel Başkanı Sayın Kemal Kılıçdaroğlu salı günü TBMM'de grup konuşmasını yapacak ve grup toplantısı gerçekleştirecek. Bu konuda kararlılığımız tamdır." - "Önümüzdeki süreç son derece önemli" Kilis Belediye Başkanı Hakan Bilecen'in istifasına yönelik soru üzerine ise Sarı, şunları kaydetti: "MYK toplantısına girmeden az önce aldık bu haberi. Dolayısıyla çok ayrıntıya sahip değiliz. Ama hemen kısa süreli almış olduğumuz bazı bilgiler çerçevesinde Kilis'te bir soruşturma başlatıldığını geçmişte öğrenmiş olduk. Bu belediye başkanımızın da AKP ile de temaslar içinde olduğu, bazı görüşmeler yaptığını öğrendik. Kendisi bir miktar bağımsız kalacağını söyledi açıklamasında. Biz henüz böyle etraflı bir değerlendirme yapmadık bu konuyla ilgili. Parti içinde arkadaşlarımızın motivasyonunu bozacak, CHP'nin yetkili kurullarının, belediye başkanlarının, milletvekillerinin, il başkanlarının, örgütümüzün motivasyonunu bozacak siyasi tartışmalardan ne kadar uzak durmamız gerektiğinin de bir göstergesi bu. Hızlı bir biçimde CHP'nin toparlanmaya, bu tür tartışmaların içinden çıkmaya ihtiyacı var. Önümüzdeki süreç son derece önemli. Zaman kıymetli, değerli. Yeni birtakım ayrışmalara yol açmadan bu süreci hep beraber yürütmeliyiz diye düşünüyorum." Sarı, yeni bir CHP Grup Başkanı seçiminin yapılıp yapılmayacağı sorusuna, "Hazırlıklarımız var, seçeneklerimiz var, senaryolarımız var. Bunları yeri ve zamanı geldiği zaman göreceğiz." dedi.
05 Haziran 2026 18:34

Chp Myk Toplantısından Sonra Önemli Açıklamalar: Grup Konuşmasını Kılıçdaroğlu Yapacak
CHP Sözcüsü Müslim Sarı, MYK toplantısından sonra yaptığı açıklamada Kılıçdaroğlu'nun Salı günü TBMM'de grup toplantısına başkanlık edeceğini açıkladı. Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) Merkez Yönetim Kurulu (MYK) CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu başkanlığında toplandı. 3 tane milletvekilimiz, geçmişte partide önemli görevde bulunmuş siyasetçi ağabeylerimizle hem Cumhuriyet Halk Partisi'nin Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu'yla hem de Özgür Özel'le bir mekik diplomasisi var. Önümüzdeki günlerde bu görüşmede gerçekleşecek" şeklinde konuştu. Bu grup seçimlerini biz kabul etmediğimizi Türkiye Büyük Millet Meclisi'ne yazmıştık geçmiş hafta da, bu hafta da. Cumhuriyet Halk Partisi Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu, Salı günü Türkiye Büyük Millet Meclisi'nde grup konuşmasını yapacak ve grup toplantısını gerçekleştirecek.
05 Haziran 2026 17:22

Chp'de Gözler Salı Gününe Çevrildi: Kürsüye Çıkacak İsim Netleşti
CHP'de mahkemenin "mutlak butlan" kararı sonrası patlak veren grup yönetimi krizi derinleşiyor. Sözcü Sarı, Genel Başkan Kemal Kılıçdaroğlu'nun 9 Haziran 2026 Salı günü Türkiye Büyük Millet Meclisi'ne (TBMM) giderek, "genel başkan" sıfatıyla doğrudan grup kürsüsüne çıkacağını ve partililere hitap edeceğini açıkladı. Genel merkezin bu stratejik hamlesinin ardından tüm gözler, Kılıçdaroğlu'nun aksi yöndeki talimatlarına rağmen geçtiğimiz 2 Haziran'da Meclis'te grup toplantısı düzenleyen TBMM Grup Başkanı Özgür Özel cephesine çevrildi. Meclis Başkanı Kurtulmuş: "Taraf Değiliz, CHP Kendi Çözmeli" Sürecin arka planında, Kılıçdaroğlu ve Özel ekipleri arasında Meclis'teki grup salonunun kullanımına dair ciddi bir bürokratik savaş yaşanmıştı. Kılıçdaroğlu'na yakın kurmaylar, Özgür Özel'in "Grup Başkanlığı" sıfatının hukuken geçersiz sayılması için Meclis Başkanlığı'na verdikleri başvurunun kabul edileceğini, bu nedenle Özel'e grup salonunun tahsis edilmeyeceğini savunuyordu.
05 Haziran 2026 18:23

Chp Sözcüsü Müslim Sarı: Kılıçdaroğlu Tbmm'de Grup Konuşmasını Yapacak
Türkiye'de enflasyon oranlarının uzunca bir süre yüzde 30'larının altında bir yerde kalmayacağını savunan Sarı, "Çünkü seçim geliyor. 2027 yılında bir yerde, bilemiyorum belki 2026'un sonunda bir yerde ama esas olarak 2027'nin sonunda olan bir yerde bir seçime gidecek Türkiye. Seçim yaklaşıyor ve seçim yaklaşılınca bir seçim ekonomisi uygulanması, söz konusu bütçe açıklarının artacağı bir döneme gireceğiz. Dolayısıyla faiz oranlarının, kredi koşullarının gevşetileceği bir döneme gireceğiz. Ve bu da talep üzerinden Türkiye'de büyümeleri çok ciddi şekilde artırma uğruna enflasyonu patlatacak. Dolayısıyla geniş toplumsal kesimlere güzel haberlerimiz yok. Önümüzdeki süreç memurların, emeklilerin, asgari ücretlerin enflasyon karşısında daha çok ezileceği bir süreç olacak. Bunu bugünden öngörmek mümkün" değerlendirmesinde bulundu. Sarı, süreç içerisinde bazı partililerin kendi insiyatifleri doğrultusunda her iki taraf ile de görüştüklerini söyleyerek, "3 tane milletvekilimiz, geçmişte partide önemli görevde bulunmuş siyasetçi ağabeylerim hem Cumhuriyet Halk Partisi'nin Genel Başkanı Sayın Kemal Kılıçdaroğlu'yla hem de Sayın Özgür Özel'le bir mekik diplomasisi var. Partinin diğer önemli, daha önceden görev yapmış kişilerin de içinde olduğu bir mekik diplomasisi uyguladılar. Bu görüşmeler devam ediyor henüz. Buradan bir konsensus oluşmuş değil, onu belirtmek isterim. İyi niyetli görüşmeler devam ediyor. Yine aynı zamanda malumlarınızın olduğu üzere 3 tane önemli Büyükşehir Belediye Başkanımız da Sayın Kılıçdaroğlu'yla görüşme yaptılar bu hafta içinde. Özgür Özel Bey'le de görüşme yapacaklardı; ama bilmiyoruz o görüşmenin yapılıp yapılmadığını. Bir de yine bir iyi niyetli girişim olarak önceki dönem yönetimde bulunan arkadaşlarımız bir avukat arkadaşımızı yine bizim taraftan bir avukat arkadaşımızla ilişkilendirerek bir görüşme talebinde bulundular. Biz bu talebe olumlu bakıyoruz. Önümüzdeki günlerde bu görüşme de gerçekleşecek. Dolayısıyla bu iyi niyetli görüşmeler devam ediyor. Yani diyalog tamamen kapalı değil, kapanmış değil" dedi. Salı günü grup toplantısında Kılıçdaroğlu'nun konuşup konuşmaması konusunu değerlendiren Sarı, "Bizim siyasi partilerle ilgili düzenlememizde çok açık bir biçimde grup başkanının genel başkana bağlı olarak çalıştığı yazılıyor. Dolayısıyla bu da önemli bir hukuki argüman. Ben bunları kısa kısa geçiyorum ama başka alt başlıklar da var, onları çok anlatmak, girmek istemiyorum. Biz aynı zamanda bu seçimlerin usulsüz bir grup seçimi olduğunu da söylüyoruz. Biliyorsunuz; grup seçimlerinin belli bir usule göre yapılması lazım. Hem gündem hem süreler bakımından, şekil şartlarına da uygun olmayan bir grup seçimi oldu. Bu grup seçimlerini kabul etmediğimizi Türkiye Büyük Millet Meclisi'ne yazmıştık. Geçmiş dönemde, geçmiş haftada, bu hafta da. Dolayısıyla çok fazla hukuki argüman var, hukuki meselelere girmek istemiyorum. Ama ben size siyaseten şunu söyleyeyim. Cumhuriyet Halk Partisi Genel Başkanı Sayın Kemal Kılıçdaroğlu, salı günü Türkiye Büyük Millet Meclisi'nde grup konuşmasını yapacak ve grup toplantısını gerçekleştirecek. Bu konuda kararlarımız tamdır" açıklamasında bulundu.
05 Haziran 2026 18:29

Kılıçdaroğlu Yönetiminden 'Grup Toplantısı' Yanıtı: 'Kılıçdaroğlu Salı Günü Grup Konuşmasını Gerçekleştirecek'
Kemal Kılıçdaroğlu yönetiminin CHP Sözcüsü Müslim Sarı, ''Grup seçimlerinin usulsüz bir seçim olduğunu söylüyoruz. Sarı, "Grup seçimlerinin usulsüz bir seçim olduğunu söylüyoruz. Bu seçimleri kabul etmediğimizi TBMM'ye yazmıştık" ifadelerini kullandı. Müslim Sarı CHP Grup Toplantısında'mutlak butlan' kararıyla CHP Genel Başkanlık koltuğuna yeniden getirilen Kemal Kılıçdaroğlu'nun konuşma yapacağını tekrarladı. Sarı, "CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu, salı günü grup toplantısını yapacak ve grup konuşmasını gerçekleştirecek" dedi. Parti Sözcüsü Sarı'nın açıklamalarından öne çıkanlar şöyle: "Partinin içindeki bu fiili durumu, bu cendereden çıkmak üzere bir çalışma içine girdiğimizi daha önce anlatmıştım. İyi niyetli birtakım girişimler de oldu.
05 Haziran 2026 17:01

Chp Myk Toplantısından Sonra Önemli Açıklamalar: Grup Konuşmasını Kılıçdaroğlu Yapacak
CHP Sözcüsü Müslim Sarı, salı günü CHP TBMM Grup Toplantısını gerçekleştireceklerini belirterek, "Grup Toplantımıza Sayın Genel Başkanımız Kemal Kılıçdaroğlu genel başkan sıfatıyla katılacak. Dolayısıyla salı günü bu toplantıyı yapacağız. Bu konudaki siyasal kararlılığımız da aynen devam ediyor." dedi. Sarı, önceki MYK toplantısında partide yaşanan sürecin aşılması için "çağrı heyeti" oluşturulmasını önerdiklerini hatırlattı. Salı günü gerçekleştirilecek CHP TBMM Grup Toplantısı'na Kemal Kılıçdaroğlu'nun genel başkan sıfatıyla katılacağını açıklayan Sarı, bu konuda siyasi kararlılıklarının sürdüğünü vurguladı. Kemal Kılıçdaroğlu'nun dile getirdiği "arınma" sürecine de değinen Sarı, bunun bir rövanş ya da hesaplaşma süreci olmayacağını söyledi.
05 Haziran 2026 18:37

Chp'de Gözler Salıya Çevrildi: Kılıçdaroğlu Kürsüye Çıkıyor
CHP'li Sarı, toplantının 2 ana çerçevede ilerlediğini belirterek, "Bunlardan biri gündeme dair değerlendirmeler, Türkiye gündemine dair değerlendirmeler. Diğeri de parti içine doğru ve partimize dair olan değerlendirmeler. Özellikle partimizin içinde bulunduğu durum ve muhtemel yol haritalarına ilişkin değerlendirmelerdi" diye konuştu. Sarı, süreç içerisinde bazı partililerin kendi insiyatifleri doğrultusunda her iki taraf ile de görüştüklerini söyleyerek, "3 tane milletvekilimiz, geçmişte partide önemli görevde bulunmuş siyasetçi ağabeylerim hem Cumhuriyet Halk Partisi'nin Genel Başkanı Sayın Kemal Kılıçdaroğlu'yla hem de Sayın Özgür Özel'le bir mekik diplomasisi var. Partinin diğer önemli, daha önceden görev yapmış kişilerin de içinde olduğu bir mekik diplomasisi uyguladılar. Bu görüşmeler devam ediyor henüz. Buradan bir konsensüs oluşmuş değil, onu belirtmek isterim. İyi niyetli görüşmeler devam ediyor. Dolayısıyla bu iyi niyetli görüşmeler devam ediyor. Yani diyalog tamamen kapalı değil, kapanmış değil" dedi. "KARARLARIMIZ TAM" Salı günü grup toplantısında Kılıçdaroğlu'nun konuşup konuşmaması konusunu değerlendiren Sarı, "Cumhuriyet Halk Partisi Genel Başkanı Sayın Kemal Kılıçdaroğlu, salı günü Türkiye Büyük Millet Meclisi'nde grup konuşmasını yapacak ve grup toplantısını gerçekleştirecek. Bu konuda kararlarımız tamdır" açıklamasında bulundu.
05 Haziran 2026 18:14

Kemal Kılıçdaroğlu Başkanlığındaki Chp Myk'dan Grup Toplantısı Kararı
Cumhuriyet Halk Partisi (CHP), mahkemenin verdiği "mutlak butlan" kararı sonrasında yaşanan liderlik değişimi ve yönetim krizinin ardından hareketli günler geçirmeye devam ediyor. Bu doğrultuda meclis başkanlığına gerekli itiraz yazılarının iletildiğini belirten Sarı, " Cumhuriyet Halk Partisi Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu, salı günü TBMM'de grup konuşmasını yapacak. Bu konuda kararlarımız tamdır" diyerek çift başlılık tartışmalarına son noktayı koydu. Yüksek Disiplin Kurulu'nun (YDK) 4-5 Kasım 2023 kurultayı sonrasında yapılan ihraçları iptal ettiğine yönelik kamuoyunda oluşan algıya açıklık getiren Parti Sözcüsü Sarı, ihraçların otomatik olarak iptal edilmediğini söyledi. YDK'nın "mutlak hükümsüz hale gelmiş bir kurulun aldığı kararların yok hükmünde sayılması gerektiği" yönünde bir ilke kararı aldığını belirten Sarı, geçmiş dönemdeki ihraç dosyalarını kümülatif olarak değil, önümüzdeki günlerde tek tek ele alacaklarını vurguladı.
05 Haziran 2026 20:49

Mutlak Butlan Yönetiminden Grup Toplantısı Ve İhraç Mesajı: "Her Şeyi İzliyor, Not Ediyoruz"
Sarı'nın konuşmasından öne çıkanlar şöyle: "GRUP TOPLANTISINI SALI GÜNÜ YAPACAĞIZ" "Onun dışında biliyorsunuz salı günü bir grup toplantımız var. Bu grup toplantımıza da Sayın Genel Başkanımız Kemal Kılıçdaroğlu Genel Başkan sıfatıyla katılacak. Dolayısıyla salı günü bu toplantıyı yapacağız biz. Bu konudaki siyasal kararlılığımız da aynen devam ediyor. Bununla ilgili hukuki tartışmalara girmek istemiyorum ama bir siyasi bakış açısı olarak bu toplantıyı yapacağımızı bir kez daha huzurunuzda dile getirmek istiyorum. Onun dışında parti örgütlerimize dönük, belediye başkanlarımıza dönük yapacağımız çalışmalarla ilgili arkadaşlarımız kendi fikirlerini dile getirdi. Önümüzdeki dönem hem örgüt çalışmalarımız hem belediye başkanlarımızla ilgili komisyonlar, komiteler oluşturulacak ve bu çerçevede de bir yol haritası süreci işlettik. Bununla ilgili karşılıklı görüş alışverişlerinde de bulunduk" İHRAÇLARIN GERİ ALINMASI MESELESİ Sarı bir gazetecinin "YDK ilk toplantısında daha önce yani 38. olan kurultaydan sonra partiden bir şekilde ihraç edilmiş olan kişilerin partiye yeniden alınması, daha doğrusu aslında o ihraç kararlarının yok sayılması yönünde MYK'ya bir tavsiye kararında bulunmuştu. O geldi mi gündeme? Tavsiye kararını değerlendirdiniz mi? Bir karar aldınız mı bununla ilgili? Bu ihraçların geri alınması meselesi nasıl yürüyecek? " sorusunu ise şöyle yanıtladı: "Bu konuyla ilgili kamuoyunda yanlış bir algı var, onu düzeltmek isterim. Yani sanki şöyle bir şey algılandı: YDK toplandı ve önceki yönetimde alınmış olan ihraç kararlarını ortadan kaldırdı ve yok saydı; ve bunları böyle kümülatif bir biçimde artık bu ihraç edilmiş olan arkadaşlarımızın hepsi otomatik olarak Cumhuriyet Halk Partisi'ne yeniden geldiler biçiminde bir yanlış anlama var, onu düzeltelim. Şimdi bu ilke, bir ilke kararı aldı YDK ve ilke olarak şunu söylüyor aslında: Diyor ki bir mutlak butlanla hükümsüz hale gelmiş olan bir kurulun almış olduğu kararların da ilke olarak yok hükmünde sayılması gerekir ama bu konuyla ilgili değerlendirmeyi ve bu dosyaları yeniden almayı -bir kümülatif bütün dosyaları kabul etmek biçiminde değil ama- kümülatif olarak yeniden ele alma konusunda bir tavsiyede bulundu. Bunu biz önümüzdeki günlerde değerlendireceğiz ama dosya dosya değerlendireceğiz. Neticede burada bizim de kabul edemeyeceğimiz bazı ihraçlar olmuşsa o ihraç mekanizmalarını işleteceğiz, aynen kabul edeceğiz; ama gerçekten haksız olduğunu düşündüğümüz birtakım değerlendirmeler yapılmışsa geçmişte, onları da haklarını iade edeceğiz." "HER ŞEYİ İZLİYORUZ, NOT EDİYORUZ" Sarı, Kılıçdaroğlu önderliğindeki butlan yönetiminin arınma vurgusuna ve bu sürecin nasıl yürüyeceğine dair soruya ise "kırmızı çizgilerimiz var" diyerek yanıt verdi. "Partinin kurumsal kimliğini zedeleyen çıkışlar, açıklamalar bunlar Cumhuriyet Halk Partisi'ne zarar veriyor" diyen Sarı, "Bu konuyla ilgili bizim ilke kararımız var ve bu ilke kararımız çerçevesinde süreçlerimizi işleteceğiz. Her şeyi izliyoruz, not ediyoruz, onu belirtmekle yetineyim şimdilik." dedi: KİLİS BELEDİYE BAŞKANI'NIN İSTİFASI CHP'den istifası gündeme gelen Kilis Belediye Başkanı hakkında da açıklamalarda bulunan Sarı şunları söyledi: ÖZGÜR ÖZEL'İN GRUP BAŞKANLIĞI Müslim Sarı bir gazetecinin "Özgür Özel'in grup başkanlığına ilişkin itiraza dair yazının Meclis'e iletildiğini söylediniz. Peki bu durumda bir yeni grup başkanı seçimi yapılacak mı? Yapılacaksa Sayın Kılıçdaroğlu'nun adayı kim, o belli mi?" sorusuna şöyle yanıt verdi:
05 Haziran 2026 16:36

Kılıçdaroğlu Salı Günü Tbmm'de Grup Toplantısı Yapacak
Büyükşehir belediye başkanlarının da görüşmeler gerçekleştirdiğini aktaran Sarı, "İyi niyetli görüşmeler devam ediyor. Diyalog tamamen kapalı değil" dedi. Sarı, "Partinin kurumsal kimliğini zedeleyen çıkışlar konusunda süreçlerimizi işleteceğiz. Her şeyi izliyoruz, not ediyoruz" diye konuştu. Sarı, "Cumhuriyet Halk Partisi Genel Başkanı Sayın Kemal Kılıçdaroğlu, salı günü Türkiye Büyük Millet Meclisi'nde grup konuşmasını yapacak ve grup toplantısını gerçekleştirecek. Bu konuda kararlarımız tamdır" ifadelerini kullandı. Süreçle ilgili ayrıntılı inceleme yapılacağını belirten Sarı, CHP'nin iç tartışmaları geride bırakarak toparlanması gerektiğini vurgulayarak, "Önümüzdeki süreç son derece önemli. Zaman kıymetli. Yeni ayrışmalara yol açmadan bu süreci hep beraber yürütmeliyiz" dedi.
05 Haziran 2026 19:27

Chp'de Kemal Kılıçdaroğlu Başkanlığında İkinci Myk: 'Grup Toplantısı' Sorusuna Dikkat Çeken Yanıt
Cumhuriyet Halk Partisi Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu, Genel Merkezde saat 13.00'te düzenlenen CHP Merkez Yönetim Kurulu'nun ikinci toplantısına başkanlık etti. CNN TÜRK Ankara Temsilcisi Dicle Canova son kulis bilgilerini şöyle aktardı: "Kılıçdaroğlu'nun grubu toplayacağı ve konuşacağı söyleniyor. Uzlaşı sağlanırsa, çatışma olmadan, sükunetle ilerlenmesi hedefleniyor. Bu durumda belki de bir grup başkanvekili kürsüde oturacak. Ancak uzlaşı olmazsa genel merkez kanadı 'Meclis'in teamülleri var' diyor. Nedir bu teamüller? Genel seçim sonrası Genel Kurul'un ilk oturumunda, Meclis Başkanı sıfatıyla en yaşlı üye başkanlık ediyor, en genç üyelerden de katipler belirleniyor. Benzer bir yol izlenebilir mi? Gerekirse en yaşlı milletvekilinin kürsüde oturabileceği ifade ediliyor. Ancak önceliğin uzlaşı olduğu özellikle vurgulanıyor. Kılıçdaroğlu'nun tavrının net olduğu ifade ediliyor: CHP'nin bölünmemesi, Bundan sonrasında tamamen hukuki zeminde ilerlenmesi. Özgür Özel 'in de en kısa zamanda kurultayın yapılabilmesi için "hukuken ne yapılabilir" konusunun ele alınmasına kapı araladığı görülüyor. Temyiz başvurusunun çekilmesi ve ardından tedbir kararının kaldırılması için başvuru yapılması gibi karşılıklı atılabilecek adımlar ve bunların olası hukuki sonuçları müzakere edilecek. Kurultayın Temmuz'da değil, Eylül veya Ekim'de yapılması seçeneği karşılık bulur mu, yoksa taraflar takvimde anlaşamayarak masa da dağılır mı? Bunu süreç gösterecek." Parti Sözcüsü Müslim Sarı'nın MYK'ya ilişkin açıklama yapması bekleniyor.
05 Haziran 2026 15:57

Chp Myk İkinci Kez Chp Genel Merkezi'nde Toplandı: Sarı'dan Özel'e "Ben Değil Biz" Göndermesi!
Toplantı sonrası açıklamada bulunan CHP Sözcüsü Müslim Sarı, "Salı günü grup toplantımız var. Genel Başkanımız Kemal Kılıçdaroğlu, genel başkan sıfatıyla katılacak. Salı günü toplantıyı yapmakla ilgili siyasal kararlılığımız devam ediyor" şeklinde bilgi verdi. Sarı, bir gazetecinin sorusu üzerine de şunları söyledi: "Siyasi parti grubunun tüzel kişiliği yoktur. Bu yüzden de normal şartlarda genel başkan grubu temsil edecek kişidir. Siyasi partilerde grup başkanı parti başkanına bağlıdır. Diğer yandan bu grup seçimleri usulsüz yapıldı. Şekil şartları açısından uygun olmayan grup seçimleri oldu. Kılıçdaroğlu, salı günü grup konuşmasını yapacak ve toplantıyı gerçekleştirecek" CHP Sözcüsü Sarı, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda da; "Partimizin ikinci Merkez Yönetim Kurulu toplantısını verimlilikle gerçekleştirdik. Önümüzdeki döneme ilişkin çalışmalarımızı ele alırken, ortak geleceğimizi 'ben' değil 'biz' anlayışıyla inşa etme kararlılığımızı bir kez daha teyit ettik" diyerek mahkeme kararına rağmen "Lider benim" ısrarını sürdüren Özgür Özel'e göndermede bulundu.
05 Haziran 2026 17:32

Chp'de Mutlak Butlan Yönetiminin Myk'si Kılıçdaroğlu Başkanlığında Toplandı
CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu'nun başkanlığındaki toplantıda, Salı günü yapılacak CHP Grup Toplantısı, kurulması planlanan diyalog heyeti, 4-5 Kasım 2023 sonrası yapılan ihraçların iptal edilmesine ilişkin Yüksek Disiplin Kurulu'nun (YDK) MYK'ye yolladığı yazının ve yeni yol haritasının gündeme geleceği öğrenildi.
05 Haziran 2026 14:17

Butlan Yönetimindeki Chp Myk İkinci Kez Toplandı
Parti Sözcüsü Müslim Sarı saat 15.30'da MYK'ya ilişkin açıklama yapacak. CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu'nun başkanlığındaki toplantıda, Salı günü yapılacak CHP Grup Toplantısı, kurulması planlanan diyalog heyeti, 4-5 Kasım 2023 sonrası yapılan ihraçların iptal edilmesine ilişkin Yüksek Disiplin Kurulu'nun (YDK) MYK'ya yolladığı yazının ve yeni yol haritasının gündeme geleceği öğrenildi.
05 Haziran 2026 14:08

Chp'de Kılıçdaroğlu Başkanlığında İkinci Myk!
CHP'nin 38'inci Olağan Kurultayı hakkında verilen "mutlak butlan" kararı sonrası CHP Genel Başkanlığı'na iade edilen Kemal Kılıçdaroğlu başkanlığında yeniden belirlenen CHP Merkez Yönetim Kurulu (MYK), ikinci kez toplandı. Öte yandan Kılıçdaroğlu, sabah saatlerinde konutundan ayrılırken gazetecilerin "Grup toplantısında sizi göreceğiz değil mi?" sorusuna, "Elbette" yanıtını verdi.
05 Haziran 2026 14:48

Kılıçdaroğlu'ndan Grup Toplantısı Sorusuna Dikkat Çeken Yanıt
CHP'de gözler Kılıçdaroğlu'na çevrildi CHP'de mutlak butlan kararının ardından yaşanan gelişmeler siyasi gündemin en önemli başlıkları arasında yer almaya devam ediyor. Mahkeme kararının ardından yeniden genel başkanlık görevine dönen Kemal Kılıçdaroğlu'nun atacağı adımlar ve yapacağı açıklamalar yakından takip ediliyor. Soruyu kısa bir yanıtla cevapladı Kemal Kılıçdaroğlu, kendisine yöneltilen grup toplantısına ilişkin soruya kısa ve dikkat çekici bir yanıt verdi. Bir gün önce yaptığı açıklamada "Umarım" ifadesini kullanan Kılıçdaroğlu'nun son değerlendirmesi, siyasi kulislerde farklı yorumlara neden oldu.
05 Haziran 2026 15:03

Kılıçdaroğlu'ndan 'Grup Toplantısı' Açıklaması
CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu, 'CHP Grup Toplantısı'nda sizi görecek miyiz' sorusuna "Elbette" dedi. 11 Haziran Perşembe günü Parti Meclisi'nin toplanacağını söyleyen Sarı, "Disiplin Kurulu ilk toplantısını yapacak ve parti organları bu hafta itibarıyla çalışmaya başlamış olacak." demişti.
05 Haziran 2026 14:05

Kılıçdaroğlu'ndan 'Grup Toplantısı' Açıklaması
Mahkemenin verdiği "mutlak butlan" kararı sonrası CHP Genel Başkanlığı görevine getirilen Kemal Kılıçdaroğlu, parti genel merkezindeki temaslarına başladı. Konutundan çıkarken görüntülenen Kılıçdaroğlu, 'CHP Grup Toplantısı'nda sizi görecek miyiz' sorusuna, "Elbette" cevabını verdi.
05 Haziran 2026 13:25

Kılıçdaroğlu Salı Günü Partisinin Grup Toplantısında Konuşacak
"Kararlılığımız tamdır." diye konuşan Sarı, Kılıçdaroğlu'nun konuşma gerçekleştireceğini de belirtti. Konutundan çıkarken görüntülenen Kılıçdaroğlu, gazetecilerin "CHP Grup Toplantısı'nda sizi görecek miyiz?" sorusuna "Elbette" yanıtını vermişti. Sarı, bu konunun da dosya dosya ele alınacağını ifade edip "Bu noktada bizim de kabul edemeyeceğimiz ihraçlar olmuşsa onu kabul edeceğiz, ama gerçekten haksız olduğunu düşündüğümüz birtakım değerlendirmeler yapılmışsa geçmişte onlara da haklarını iade edeceğiz." açıklamasında bulundu. Kurtulmuş ise kendilerinin bu konuyla ilgili alacağı herhangi bir inisiyatifin söz konusu olmadığını bildirdi: "Meclis Başkanlığı, herhangi bir parti içi ya da grup içi ihtilafın tarafı değildir, görevi bu değildir, vazifesi de bu değildir. CHP, bu meseleyi kendi iç dinamikleri ve kurumsal yapısı çerçevesinde çözmelidir." Özel, 2 Haziran'da kürsüye çıktı.
05 Haziran 2026 15:58

Kemal Kılıçdaroğlu'ndan Grup Toplantısı Açıklaması
Konutundan çıkarken görüntülenen Kılıçdaroğlu, "CHP Grup Toplantısı'nda sizi görecek miyiz" sorusuna, "Elbette" yanıtını verdi.
05 Haziran 2026 13:54